< Tilbake til oversikten

Eurodiet sjokolade"bars"

#1

bestutenkarbo sa for siden:

Er det noen som vet om man kan spise Eurodiet sine bars innimellom mens man er i induksjonsfasen?


#2

Nille sa for siden:

Ikke på Atkins induksjon nei....... Vi atkinser skal IKKE ha fruktose i det hele tatt. Men siden Lindberg ikke har næringsinnhold på disse på siden sin (jeg fant iallefall ikkeno) ville jeg vært forsiktig. Barene er laget tilpasset Lindberg kosthold, slik som Atkins sine er tilpasset Atkins kosthold.

Du må gjerne prøve dem, men personlig ville jeg ikke tatt sjansen.

MAZ, Fedonisten..... dere vet kanskje hva de inneholder næringsmessig ??

Fant en snodig innholdsfortegnelse på nettet (blanding av engelsk og norsk), men ikke næringsinnhold !

Innholdsfortegnelse Eurodiet Sjokoladebar:
Melkeprotein, oligofruktose, mørk sjokolade (13%), crispy cereals of protein, vegetabilsk olje, inverted sugar syrup, stabilisator (glyserol, sorbitol), kakaopulver, aroma, L-treonin, L-metionin, vitaminer (C, PP, E, B5, B6, B2, B1, A, Folsyre, Biotin, B12).

:D


#3

Maz sa for siden:

På Eurodiet kan du bare spise 1 bar om dagen. Dette tipper jeg har med karbomengde og at du ellers går ut av ketose. Dessverre finner jeg ikke innholdfortegnelsen (har heller ikke sjokolade baren).

Går du på www.atkins.com finner du bars osv som du kan bruke (står fase 1 på noen om jeg husker rett).


#4

bestutenkarbo sa for siden:

Takk!

Mailet Lindbergs og fikk til svar at hver bar inneholder 29% karbohydrater. Tror jeg ligger unna.


#5

MHM sa for siden:

En Eurodietbar inneholder 164 kcal, 14,1 gram protein, 11,8 gram karbohydrat og 5,7 gram fett. Bakgrunnen for at 11,8 gram "godtas", er at når Lindbergs anbefaler ketose, så pleier opp til 40 gram karbohydrat å være greit (selv om noen må ned i 20 gram). En dr. Lindbergs karamell og proteinbar inneholder 10,6 gram karbohydrat, og vil atså være bedre enn Eurodiet. Og 100 ganger bedre på smak! Kjøpte på Smart Club på lørdag, men kan også bestilles på nettbutikken :) .


#6

Nille sa for siden:

Eurodiett bar er ikke godkjent under Atkins induksjon. For ikke å forvirre tror jeg det er best å flytte denne tråden til Eurodiett delen av dette forumet. Håper alle syns det er greitt !:)


#7

Anne sa for siden:

Tror jeg må ta en tur på Smart Club...Det kan jo være greit å ha litt i huset...til gjester :D

#8

Maz sa for siden:

og jeg droppet å bestille flere og la heller inn en ny atkinsbestilling. Skal selvsagt prøve Fedonbaren også


#9

psilocybe sa for siden:

Har Smart Club nettbutikk? Hvor, hvor?


#10

MHM sa for siden:

Oj. Nei, sorry. Mente nettbutikken til dr. Lindbergs. (www.drlindbergs.no)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.