Det er ikke direkte ulovlig, men det anbefales iallefall ikke i induksjonsperioden. Om du er ferdig med den kan du jo sjekke hvilke magen din tåler. Dessverre er sukkerfri sjokolade tilsatt maltitol og det betyr bakteriefest i tarmen, som igjen betyr luftsmerter og mulig diarre. Men noen tåler mer enn andre. Prøv deg frem du !
[color=purple][/color]
Vær også obs på at kunstig søtstoff hemmer vekttapet hos noen.....
Ja, maltitolsøtet sjokolade (uten en K inni der ;) ) kan gi skikkelige mageproblemer. Cavalier er søtet med maltitol. STELLA er søtet med lakitol, noe de fleste tåler bedre. Den smaker bedre også, syns jeg.
Tar heller en Aktinssjokkis jeg da, om jeg absolutt må kose meg med noe i helgen. Den gir i allefall ikke meg mageproblemer og såpass kvalmende søt at det holder lenge med den lille baren.
Ja. Atkins sjokoladene er gode, men du har rett i at de er litt kvalmende. Jeg liker cavalier mye bedre. Jeg tåler det tror jeg. Bare ikke i overdrevde mengder.
Var den god ja? For jeg leste om den en dag, men tenkte den måtte smake helt grusomt. :p
Det er appelsinfyll i den, sant? Eller er det bare appelsinsmak på selve sjokoladen? Og den er vel skrekkelig dyr, iallefall om man skal spise sjokoladen istedetfor å ta oljen hehe.
nille: sunkost heter den.
iset: du kan lese mer om den jobb greia i dagboka mi. ble masse pepper og kjeft på meg fordi jeg sykemeldte meg. men men . nok om det. har ny å kjekk jobb. som jeg skal begynne på imorgen.
Huff ja, syns ikke det hørtes ut som det beste arbeidsmiljøet, jeg hadde iallefall ikke lyst å begynne der når det var sånn. 2 stykker som går hele dagene om den andre er syk, det er totalt uholdbart. Men så har jeg nesten bare hørt negative ting om Sunkost og da, dårlig opplæring, lite kurs, sjelden faghandel-diplom osv. Vet ikke om det var slik hos dere, men. Godt du er i ny og kjekk jobb nå iallefall. :klem:
Nå er ikke jeg så inne i atkins, men Lindberg tillater sjokolade med min. 70% ren cacao. De fleste så mørke sjokolader er bitre i smaken, men freias Premium er ikke bitter i det hele tatt. Har faktisk begynt å like den nesten bedre enn "vanlig" sjokolade!... Jeg som virkelig avskydde mørk sjokolade før.... :eek:
Det fine med Premium'n er at den nå også kommer i små pakker, ikke bare store plater som den gjorde før.
Synes atkins sin smaker best jeg. Ikke den dyre til 26-27kr for den ble jeg kvalm av men den lille forholdsvis tynne til ca 13kr på meny. 2karbo pr plate.
Om man kan klare seg med 10 gram pr dag kan man spise f.eks. Lindt Excellence 85 % med 1,7 karber (i 10 gram altså) på Atkins Induksjon. Spiser man denne er erfaringen at man ikke får søtsug etterpå.
[color=purple][/color]
Jeg har spist Freia sin 86% - og ikke vet jeg hva det er med den, - den har like mange/få karber som Lindt, men jeg får alltid et enormt søtsug etter å ha spist den. Det er aldri "nok" med 10 gram der nei. Den er av en eller annen merkelig grunn søtere på smak også..... :wacko:
[color=purple][/color]
Lindt Exellence selges i dagligvaren, men den er knalldyr der (40 kr). Vet ikke hva den koster andre steder, men de selger den også i noen helsekoster og i snopeforretninger.
Er det en illusjon at sukkerfri sjokolade har lavt karbenivå? Eller er det bare jeg som ikke har funnet den riktige sjokoladen ennå. De jeg har sett på har i allefall alle hatt mer enn 50 karber pr 100 gram. Så Fjonken har ikke turt å smaske på andre sjokkiser enn Atkins sine.
10 gram blir alltid for lite for meg, uansett hvor fæl sjokoladen smaker.
Er det noe problem å spise en HEL Cavalier-sjokolade sålenge karboinnholdet er 0,6*6 porsjoner?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.