< Tilbake til oversikten

Yoghurterstatning

Fjonken sa for siden:

Jeg har i det siste savnet fruktyoghurt veldig. Så jeg tusla til kjøleskapet og fant Creme Fraiche og funsaft. Daska litt ublanda funsaft i boksen og rørte rundt. Og herligheten.. smaken var upåklagelig og veldig yoghurtaktig. Tar sånt til mellommål jeg nå!

Iset sa for siden:

Ja, jeg har prøvd det med mager kesam (etter tips fra slankenett.no), og det smaker omtrent som fruktyoghurt. Snadder. Må nesten være enda bedre med Ccreme Fraiche jo.

luringen sa for siden:

kesam i blendern med frosne eller tinte bringebær eller blåbær...juhu!

Fjonken sa for siden:

Finnes da smakstilsatt kesam da. Sitron og røde bær. Spiste mye av det på lavkalori, men holder meg unna kesamting nå fordi jeg er på Atkins induksjon.

Men for de som ikke skal ha så mye fett er jo Slankerens riskrem en sikker vinner. Vanlijekesam tilsatt like mye Cottage Cheese. Rør rundt og riskremen er ferdig. En dæsj rød funsaft på toppen fungerer godt om rød saus. Bon appetitt!

nøtta sa for siden:

:sikle:

Fjonken sa for siden:

Ja, jeg har fått dilla på piska krem med funsaft i jeg. Kan kjøre det ganske mange ganger i uka ja. Har blitt en slags lettvint erstattning på Isetfromasj. Fort, kjapt og billig..

Cottage cheese er en annen ting jeg ikke bør spise nå for tida.. Dessverre!:(

Melania sa for siden:

Mager Kesam med blåbær, rips, bringebær og bjørnebær + en dæsj splenda nam :)

Ziggy sa for siden:

Du Iset... hva er oppskriften på Isetfromasj??? Noe som kan passe på OE- kostholdet, eller???

Iset sa for siden:

Jeg har smakt disse smakstilsatte kesamene, men syns ikke de er like gode som selvblandet kesam. De er så sure og merkelige. Kesamfun er bedre ja. :ja:

Kesam og frosne bær + litt søtstoff blir den lekreste is ja, helt nydelig. Spesielt kesam-vanilje, men den er det jo sukker i da. Vet ikke hvor mye, men endel karber er det nok. Kan jo bruke kesam eller rømme/creme fraiche, frosne bær, splenda + vaniljeekstrakt/essens. DET må vel bli godt? :sikle:

Iset sa for siden:

Nja, OE tillater vel helst ikke kunstig søtstoff? Men om man kan unne seg litt kunstig søtt så værsågod (du kan jo omgjøre den til OE om du finner bedre alternativer, det hadde vært knall):

forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=7826&highlight=fun+light

Zhadra sa for siden:

Jeg har nettopp lest på tine sine sider om hvor mye karbohydrater det er i den yoghurten jeg nettopp spiste:eek: Så kesam + smakstilsetning skal prøves!

Yonah sa for siden:

Prøv creme fraiche og cottage cheese halvblanda med noen få tinte bringebær og en dæsj kanel du;) Det er knallgodt og mye bedre enn yoghurt! Og det blir sagt av en som elsker yoghurt, men dette er enda bedre, fullverdig måltid og karbofattig! Men les på pakningene før du blander.. Jo mere cottage cheese, jo mindre karber blir det..

Zhadra sa for siden:

Mmmm, det hørtes godt ut ja, skal prøves :) Jeg elsker kanel!

Millsi sa for siden:

Ojda.. dette VAR godt jo. jeg liker IKKE youghurt til vanlig,nen hadde såå lyst på noe frukt i går. Så jeg laget en slik med creme fraishe,cittage cheese,litt fun saft, 3 bringebær og litt søtning. NAMM!! Det var nydelig!

Ivory sa for siden:

I kveld tok jeg litt tyrkisk yoghurt og puttet i litt solsikkekjerner, litt linfrø, en liten teskje sommerhonning (ja, jeg vet, men en liten teskje kan man tåle på en hel dag..), 10 dråper vaniljeessens. Det smakte som vaniljeyoghurt! :) Jeg prøvde også å ha i noen skogsbær og rørte sammen det hele. Knallgodt!! :D Jeg har ikke spist yoghurt siden jeg begynte i april, for vil helst ikke putte i meg de med kunstig søtning. Men dette skal jeg i alle fall lage mer av!;) Kan jo variere med type bær, mandler, nøtter, kanel, etc. Bare kreativiteten setter grenser, og "lavkarboere" har mye kreativitet:)

Sisteinnsats sa for siden:

Jeg er veldig glad i yoghurt og kommer til å savne det veldig, så noen av disse variantene må nok prøver.
Men jeg har ikke noe godt forhold til verken Cottage Cheese eller Creme Fraiche, så det blir nok med et rynk på nesa jeg tar første smaken.. hehe
Håper jeg blir positivt overrasket! :)

Kitt sa for siden:

Kan du ikke heller prøve tyrkisk yoghurt, da?
Smaker jo bare yoghurt naturell og du kan smakssette med saft, syltetøy, frø og nøtter!:D

Silva31 sa for siden:

Har prøvd den med tyrkisk yoghurt og det var veldig godt. Hadde i FunnLight og noen dråper natreen, mmmm:)

Ser at det er 5,3 karber i Yoghurten, er redd det er litt mye jeg. Spiste i underkant av 100g til frokost å da er det ikke mer enn 10 karber igjen til resten av dagen.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.