< Tilbake til oversikten

bønner

kate sa for siden:

hvor får man tak i disse: Adukibønner, azukibønner, pintobønner, svartøyebønner...?

Hva er forreseten forskjellen på Essenerbrød og Ezekielbrød?

:)

Carisma sa for siden:

Er vel det som heter Black Eyed Peas? (Uten sammenligning med en middels popgruppe som har stjålet navnet :D ). De har jeg sett på de fleste innvandrerbutikker og større matvarekjeder (Ultra, Maxi) I sånne poser med "indisk dame" utenå... Hvis noen skjønner hvilke jeg mener.

bubavon sa for siden:

Jepp, alle disse får finner du i innvandrer forretninger. Husk at svartøyenønner går under navnet black eyed beans\peas. Og adzukibønner går noen ganger under navnet ''moth beans''.

bubavon sa for siden:

Om jeg husker riktig, Ezekielbrød er den oppskrigten gud ga til Ezekiel i bibelen som han skulle leve på i 40 dager i ørkenen, det inneholder spiret spelt, linser, bønner og bygg om jeg husker riktig.

Essenerbrød er et brød som en religiøs sekt under jesu tid spiste. Det består av bare spiret Spelt eller hvete.

kate sa for siden:

takk for svar :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.