Jeg så en gang et program på tv, som hndlet om hvordan sukker svekker imunforsvaret. I kveld har jeg spist noen løsvekts-smågodt, og nå har jeg fått fryktelig vondt i halsen. Dette har skjedd flere ganger, at jeg har fått vondt i halsen av å spise mat med sukker i... er det noen som har noe forskning på dette? husker ikke når det var jeg så det programmet heller, men om det finnes artikler som sier noe om det?
Jeg får ikke vondt i halsen som "syk og vondt i halsen", men jeg får skikkelig halsbrann av ting med sukker i. Forsvinner med en gang jeg holder meg til lavkarbo igjen. Hvis jeg ikke er flink med kostholdet får jeg halsbrann bare av å drikke vann på det værste... Men når jeg er flink så et det helt fraværende.
Kanskje noe av det samme ja.:confused:
Boken "sukker - en snikende fare" inneholder vel det som er verdt å vite om sukker. Vondt i halsen kan jo like gjerne være en reaksjon på e-stoffer som på sukkeret :)
Begynner du å spise mye karbohydrater etter å ha fulgt ett lavkarbokosthold vil du få behov for mye drikke på grunn av at karbohydrater knytter vann til kroppen. Dette oppleves som tørrhet og ubehag i munn og hals.
nei, men jeg får vondt i magen, hjertebank og blir uvel.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.