Da jeg henta ho i barnehagen i dsag, satt ho i en krok og holdt seg i bakhodet og skrek som bare det. Ho hadde vært sånn i 15-20 minutter. Ho sa ho hadde vondt i hodet. Dette skjedde like før det begynte å tordne og lyne og hagle som pokker!
I bilen på vei hjem, ble det værre og værre. Og hun begynte å svette. da vi kom hjem la hun seg på sofa'n, men måtte reise seg med en gang og fly på do å kaste opp. så slokna hun helt på sofa'n.
Nå har hun nettopp våkna, er ganske varm. Og bare ligger der nesten apatisk å ser rett fram for seg.... Hun nikka når jeg spurte om det fortsatt var vondt....
Det høres jo ut som om hun har slått seg. Da kan hun ha hjernerystelse (kvalm og kaster opp ..) og bør iallefall ikke sove....
[color=purple][/color]
Ta henne med til legevakta !
Jeg vet ikke om det kan ha noe med dette å gjøre. Men natt til lørdag hadde hun på seg et OleBrum armebånd fra H&M. Det er et sånt liksom-sølv armebånd. Men bare plast, egentlig tror jeg.
På søndag morgen hadde hun STORE utslett rundt hele håndleddet, og enkelte steder var det t.o.m gått hull på huden. Jeg vasket og smurte med zink, og nå er det bare litt spor igjen av merkene.... Men det kan vel ikke ha noe med dette å gjøre?
Hun sier selv hun ikke har slått seg. Og det var det de voksne i barnehagen sa også....
Tenkte på migrene og sånn med en gang. Men det er vel ikke mulig hos en 5-åring? :confused:
Hun er vanligvis veldig "flink" til å finne på "vondter"... Men det utrykket ho hadde i øya i stad, var ekte for meg. Hun så virkelig vettskremt ut over hvor vondt det gjorde....
Linnea har mest sansynlig reagert på tordenværet og fått et trykk i hodet av den grunn... Legen mente det var for tidlig å si om hun har utviklet migrene.
Hun sov fra kl.17 i går til 06.15 i dag..... (Bortsett fra den halvtimen vi var på legevakta, men hun halvsov da også...)
Jeg ble litt bekymra. Hodepine, kvalme og dårlig almentilstand på småttinger skal ikke kimses av. Må innrømme at jeg tenkte litt på hjernhinnebetennelse.
Ikke bare bare å være lita å reagere på lufttrykk heller må jeg si. Håper ihvertfall ikke det er migrene. Og at det bare var et et gangstilfelle.
synes det høres helt klassisk ut ifht barnemigrene...dessverre. Det er ikke moro. Jeg reagerte også kraftig på heftige væromslag da jeg hadde migrene. (gikk nesten over etter at jeg fikk siste barnet-jippi!)
Skjer det igjen bør du be om utredning av spesialist. Og for all del, gi ungen smertestillende...det er GRUSOMT vondt..kaster hun opp, bruk stikkpiller.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.