Den siste uken har jeg slitt så utrolig med svimmelhet om morgenen. Det kjennes ut som krystallene i øret er ute og svømmer og det tar lang tid før jeg slutter å holde meg fast i senga og kan stå opp.. Er småsvimmel og uggen i mange timer :(
For noen år siden opplevde jeg at krystallene gikk ut av posisjon og jeg hadde null balanse, men da gikk det ikke over før en homøpat/akupunktur hadde vridd på hodet i diverse stillinger for å få de tilbake.
Er det noen som har opplevd eller vet at disse kan forårsaken enorm svimmelhet når man har ligget rolig en hel natt og at de går tilbake når man reiser seg igjen? :confused:
Ørekrystaller ute av stilling kan absolutt forårsake dette. Siden dette er noe som skjer gjentatte ganger fallelr nok ikke ørekrystallene ordentlig på plass, men det kan være lurt å oppsøke noen som kan riste de på plass. For best effekt er det da øvelser du kan gjøre et par ganger om dagen (f.eks. i forbindelse med at du står opp og legger deg)
:wacko: Ørekrystaller ?? Er det noe alle HAR eller er det noe som settes inn i forbindelse med en eller annen form for behandling ?? Skjønner itt'no jeg ? :blinke:
[color=purple][/color]
Jeg kan ikke så mye om det, men vi har alle noen ørsmå krystaller i øret som har med balansen vår å gjøre. Når disse kommer ut av posisjon vil man bli fryktelig svimmel og ikke ha noe særlig balanse. For noen år siden opplevde jeg det.. det skjedde helt plutselig mens jeg sov og da jeg våknet og gikk ut av senga, klasket jeg rett i veggen og gikk rett på nesa i gulvet, kunne ikke stå på beina i det hele tatt...
Samme, men ikke så alvorlig har jeg nå.. og har hatt det siden jeg var og fikk akupressur uka som var.. Må holde meg fast i madrassen når jeg våkner.. om jeg går rett ut av senga så sjangler jeg og faller. Ufattelig ubehagelig!
Må nok ringe noen i morgen som kan få ristet hodet mitt på plass :o
Takk for svar Fedonisten :) Var usikker på om det gikk an å bare være svimmel og i ubalanse på morgene, eller om løse krystaller innebar at man svimlet rundt hele dagen :o
Ahaa !! Jeg har også hatt perioder hvor jeg føler jeg er helt i svime om morgenen. Skikkelig svimmel og uvell. Legen mente det kunne være stort blodtrykksfall når jeg sov. Men så var det altså krystallene !
[color=purple][/color]
Morsomt egentlig, neste gang det skjer skal jeg unnskylde meg med
"det var bare krystallene mine som var ute av stilling" neste gang jeg er for svimmel til å kjøre bil og kommer for sent på jobb :D
Svimmelhet er vel bare et symptom på en dypereliggende årsak? Kan da være hundre andre grunner til at man er svimmel om morgenen. Blodtrykksfall er nevnt, jernmangel er en annen vanlig årsak.. og mange andre mer eller mindre ufarlige tilstander. Ville ha sjekket det opp med lege jeg.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.