Mitt høydepunkt på kvelden er en smoothie! MMMMmmmm.:heia:
Er den så sunn som jeg tror? Jeg kan ikke dette med å telle sammen... Det blir på slump. Sjekker at det ikke er for mye karber...
Burde jeg putte oppi noe mer? Har prøvd med egg i, men syns dette ble litt kvalmt.
ca 2 dl frosne bær (skogsbær)
ca 2 dl skummet kultura
Noen dråper vanilje essens
Litt kunstig søtningsstoff
ca 3 ss linfrø
ca 3 ss kruskakli
1 ss vita hjertego olje (smaker ikke stort, blanding av oliven, raps og solsikke)
Kjør i stavmikseren og du får en nydelig sorbe, kan drikkes med sugerør.
Lag og nyt
nå vettikke jeg hva slags kosthold du følger, men denne har vel litt lite prottis!?
Start med 2 egg og litt søtstoff, lag luftig eggedosis. SÅ kan du ha i alt det andre som du ramser opp her..
Er forresten en egen smoothietråd her tror jeg. Søk på det du..
Hvis du fortsatt synes dt er kvalmt med egg(edosis) så kjøp proteinpulver å ha i..
Prøve med eplejus istenenfor søtstoffer - gjerne fryse den først - også jeg har brukte frozen hele epler - :o men det er very delicious så vær forsiktige med magen
Eplejuice? Hm.. Det inneholder vel litt vel mye karber?
Ellers er jeg enig med luringen - proteinene mangler. Husk på at ethvert måltid skal inneholde fett, proteiner og karbohydrater.
Egg er en fin proteinkilde, samme med cottage cheese, kesam (den magre har mest protein), og proteinpulver. Selv bruker jeg det hjertet begjærer der og da, og avogtil bruker jeg både egg, cottage cheese, kesam og pulver.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.