kate sa for siden:
hei
hva er det beste bredspektrede kosttilskuddet...? lurer litt på den mivi total fra sverige, men også hørt at fitline produktene skal være bra.
må ha et alt-i-ett tilskudd ihvertfall! erfaringer og synspunkter??
K :o
kate sa for siden:
hei
hva er det beste bredspektrede kosttilskuddet...? lurer litt på den mivi total fra sverige, men også hørt at fitline produktene skal være bra.
må ha et alt-i-ett tilskudd ihvertfall! erfaringer og synspunkter??
K :o
Nille sa for siden:
FitLine produktene er veldig gode. Jeg har ikke prøvd dem selv enda, men det er flere her inne som bruker dem fast.
[color=purple][/color]
Så har Ketolyse en kosttilskudd pakke som er veldig bra. Speiselt sammensatt for ketogent/lavkarbo kosthold. Prisen der er også god. der bør man plusse på et eller annet Omega 3 produkt.
[color=purple][/color]
Det er ikke mulig å få et godt kosttilskudd som dekker HELE behovet tror jeg. Det er fordi mange av vitaminene/mineralene ikke skal tas sammen, fordi de hindrer kroppens opptak da. Noen BØR tas sammen fordi det hjelper kroppen å ta dem opp. F.eks. kaslium bør tas sammen med magnesium og D-vitamin.
[color=purple][/color]
Men dette her vil Torkil på Ketolyse og evt. de som selger FitLine vite mer om....
[color=purple][/color]
Selv tar jeg Solaray Spectro Multivitamin + Ultra Omega 3-6-9 + kalsium med magnesium og D-vitamin. Har kuttet ut andre etter en test hos helhetsterapeuten. Det er 1/2 år siden og jeg merker faktisk igen forksjell fra da jeg kjørte på med C-vitaminer, ekstra Magnesium, Kalium, Q10 og en haug med andre. Har mye bedre plass i kjøkkenskapet og kroppen har det like bra. Men jeg tror det er viktig å ha et godt balansert kosthold ved siden av.
jeef-micro sa for siden:
Jeg tar også solaray mulltivitamin, samt magnesium, og tran :rolleyes: yummi
kate sa for siden:
skulle gjerne tatt spektro, men den tåler jeg ikke.. noe i den som jeg reagerer på!
takk for svar. hvor får man tak i Ketolyse produkter..?
tror jeg satser på svenske mivi total (orker ikke putte i meg så mye forskjellig!)
Nille sa for siden:
Du finner Ketolyse produktene på www.ketolyse.no
:D
Huldr sa for siden:
Hvordan testes dette, Nille? Jeg må innrømme at jeg ikke helt vet hva en helhetsterapeut er :oJeg tar så mye (noe pga blodprøver, noe på anbefalinger fra lege) og kunne godt tenke meg å ikke bruke fullt så mye penger hver måned på kosttilskudd... Så å teste må jo være lurt.
Nille sa for siden:
Jeg forklarte det i journalen min - den gangen. Det var veldig forvirrende og Fedonisten måtte forklare meg hva som skjedde...
[color=purple][/color]
Se journalen min post # 1786, side 28 (om du har slik oppsett at siste innlegg ligger øverst). Der starter det, så forklarer Fedonisten litt etterhvert. Jeg var hos damen totalt 4 ganger og endte til slutt opp med kombinasjonen jeg tar nå.
Huldr sa for siden:
Tusen takk Nille! :love:
donjuanwannabe sa for siden:
Jeg har også brukt mange forskjellige kosttilskudd opp igjennom årene. F.eks.: omega3, tran, udo's choice, vitamin c (høye doser eller mindre), andre vitaminer, div. multivitaminer, selen, krom, sink, ++ andre div. kosttilskudd. Nå har jeg ikke brukt en eneste en på over 1 år og jeg merker ingen forskjell!! Før også hvis jeg ikke har tatt noen tilskudd på en stund så merker jeg ikke noen forskjell på kroppen før eller etter. Men på lommeboka merker jeg stoor forskjell! Jeg tror faktisk de fleste er overflødig. Ihvertfall for oss som lever så sunt uansett. Men hvis det er noen som merker forskjell på om de tar eller ikke tar diverse tilskudd så er det jo bra for dem. Fortsett med det.
Men jeg tror faktisk jeg aldri kommer til å ta ett eneste tilskudd igjen, fordi jeg merker ingen forskjell fra eller til. Hjelper ikke meg ihvertfall. Det var ihvertfall min mening. Mye penger spart også.
Fjonken sa for siden:
Først brukte jeg ingenting.. og det gikk rett vest etter kort tid. Så mekka jeg sammen et sammensurrium av tabletter og ble litt bedre.. Men jeg synes det ble ekstremt dyrt i lengden og ekstremt mange piller å svelge til hvert måltid. Noen ganger opp til 6-7 stykk. Men så kjøpte jeg ketolysepakka og den har virkelig gjort susen. Jeg er så opplagt som jeg aldri har vært før.. og ketosen er forsterket. Før fikk jeg svake utslag på stiksen når jeg drakk mye, men nå gir stiksen gode utslag uansett. Så for meg funker ketolysepakka utmerket.
Fedonisten sa for siden:
rekker opp hånden - og roper samtidig
[color=blue][/color]
FitLine har noe som kalles 'Optimal sett' som jeg bruker. Består av tre tilskudd som dekker det totale vitamin- og mineral-behov pr. dag. For meg betyr det at jeg tar to glass 'saft' om dagen - og da er jeg ferdig med å ta tilskuddene mine. Kan ikke bli enklere, mener jeg :nei:
[color=blue][/color]
To av disse tilskuddene er nå patenterte, og JEG mener at det er ganske revolusjonerende innen denne bransjen. Betyr også at det er mye forskning bak og tester og dokumentasjon på at tilskuddene faktisk har en virkning. Garantert opptak! Kan sees på blodprøver 5-7 minutter etter inntak.
[color=blue][/color]
....syns ikke jeg har råd til å LA VÆRE å bruke dem jeg....
kate sa for siden:
takk for svar! merker på en del ting at jeg har behov for tilskudd.. feks hud og hår..
kanskje prøve fitline etterhvert da. lønner d seg å kjøpe direkte fra PM (?) på Hamar eller fra mellommann?
Fedonisten sa for siden:
Du får ikke kjøpt direkte fra PM hvis du ikke er kunde fra før :nei:monkey sa for siden:
Jag tog Miviotal tidigare. Min lege hos Balderklinikken blev veldigt imponert over vad den innehøll. Jag kan inte säga jag märkte någon skillnad føre og efter. Nu tar jag Tahitian Noni juice och den kan jag inte leva utan. Jag har försökt men då kom mina muskelsmärtor tillbaks. Jag tror på att vi behöver tillskott. Dagens matvaruproduktion är så konstgjort och urvattnad att de vitaminer och mineraler som borde finnas i matvarorna inte finns där. Kanske om man bara köper økologiska ting, men det är inte lätt att hitta - och inte billigt det heller...
Mum 4 2 sa for siden:
Jeg har lenge sverget til Solaray (og brukt denne), men nå vet jeg ikke lenger. Sønnen min strevde med lav hemoglobin med symptomer (dvs. trett, uopplagt, redusert matlyst mm). Foret han med Solrays multivitamin for barn i nesten 3 mnd. Skjedde ingen forandring, verken i symptomer eller på blodprøver.
Fikk tips av en kollega (som igjen hadde fått den anbefalt til sønnen sin fra ernæringsfysiolog) om en multivitamin som jeg fikk kjøpe på apoteket (husker ikke hva den heter i farten., men esken er grønn utenpå). Etter 14 dager med denne så var det merkbar endring hos sønnen min, samt at hemoglobin hadde krøpet seg oppover.
Mistet derfor mye av min tiltro til Solaray serien da. Opplever ikke spesiell effekt av dem selv heller (den for voksne).
Men alt i alt, så er vel dette ganske individuelt. ;)
kate sa for siden:
takk for svar :)
kanskje den ene inneholdt jern og den andre ikke..?
Nille sa for siden:
Solaray Spektro finnes både med og uten jern.
Mum 4 2 sa for siden:
Joda, jeg vet det ;). Vet ikke om det finnes med og uten jern til barn jeg, men poden min brukte en spectro barnevitamin med jern, og det hjalp ikke i det hele tatt. dessverre. Derfor jeg ble litt skeptisk.
Dizzy Fox sa for siden:
Man kan kjøpe alle pm sine produkter her.
Fantastiske produkter om jeg må si det selv har gått i fra nermere Å meneske til A++ meneske etter at jeg begynte på dette. Effekten er mer eller mindre øyeblikkelig ;)
Dizzy Fox sa for siden:
Har foresten også gåttned bortimot 20kg etter at jeg begynte med Fitline har så mye energi til overs at trening er en fryd og ikke et ork som det var før :D
Cherry sa for siden:
Her var det mye jeg ikke hadde hørt om engang. Bruker "bare" Nycoplus omega 3 multi. Innholder vit.a, d, c, e,k, b, folat, niacin, pantotensyre, jod, sink, magnesium, selen, kobber, mangan, krom og konsentrert fiskeolje. I tillegg tar jeg kalsiumtabeletter.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.