< Tilbake til oversikten

Grønne prikker

polvott sa for siden:

Vet dette ikke har noe mer lavkarbo å gjøre, men hvor mange innlegg må man skrive for å få mer enn en grønn prikk der hvor det står hvor mange innlegg man har skrevet?

Huldr sa for siden:

Det har ikke med antall innlegg å gjøre, men er et system der man kan gi positive kommentarer på innlegg man liker (evt negative på de man ikke liker, men det brukes ikke så mye her akkurat :) ). Av en eller annen grunn kalles det ryktesystemet (noe jeg for min del synes er en litt dum betegnelse... :rolleyes: )

Og så får man poeng samtidig. Jo flere poeng du får, jo flere prikker får du etterhvert. Og jo flere poeng du har, jo mer kraft har du til å gi poeng til andre (dvs du kan gi flere poeng pr rykteutgivelse jo mer kraft du har)

Fant ikke noe oppdatert info om dette (HP - kan det fikses tro?), så du får vente litt på det fra noen som kan reglene :).

Du finner for øvrig kommentarene på kontrollpanelet ditt, hvis du har fått noen enda (vent litt skal du se ;) )

Og du gir rykte ved å klikke på skålvekten øverst i høyre hjørne.

nøtta sa for siden:

jeg synes det brukes ganske aktivt jeg , skal prikke deg jeg polvott fordi du er du ;)

Fedonisten sa for siden:

:lol: De NEGATIVE prikkene brukes ikke så mye .... :lol:

nøtta sa for siden:

:lol: oj da , polvott jeg mente i positiv forstand :o lese nøyere

Melania sa for siden:

Jeg har får prikker med jevne mellomrom, bare grønne altså :D
(har enda ikke terget meg på folk ;) ...)

nøtta sa for siden:

men jeg synes alle har grønne jeg ... :o finnes det flere farger ? er det forskjell på de lysegrønne og mørkegrønne ?

Melania sa for siden:

Eh ja!
Jeg kan gi deg en rød prikk, så kan du se selv ;) - då får du litt -poeng, men du har så mange + poenger at det antagelig ikke har noen betydning.

Jeg er klar til å rødrikke deg jeg, hvis du vil :cool: ....

nøtta sa for siden:

nei guuuuuuud det vil jeg ikke ha noe av :eek::p

Melania sa for siden:

Hva tør du ikke :eek: ?!!! Pysa :p

nøtta sa for siden:

:ja:

Summer sa for siden:

fnis Tulleberter.

polvott sa for siden:

Slik å forstå. Men hva er forskjellen mellom lysegrønne og mørkegrønne?

Fjonken sa for siden:

Forskjellen er nivåforskjeller. Når man opp til neste nivå, altså har fått et bestemt antall prikker så skifter de neste prikkene og blir lysegrønne. Sånn har det i allefall vært på andre forum jeg har frekventert.

polvott sa for siden:

Det virker jo logisk.

Summer sa for siden:

Også krevs det dobbelt så mange poeng for å få en lysegrønn som en mørkegrønn.

Fjonken sa for siden:

Hva skjer når man har fått max mørkegrønne og max lysegrønne? Får man rosa da? :p

polvott sa for siden:

Jeg vil ha rosa.

Trolljenta sa for siden:

Du verden, jeg trodde det hadde med antall innlegg å gjøre.
Hvem har vært så elskverdig å bidra til mine grønne prikker? :D

Nille sa for siden:

Det kan du se ved å trykke på "kontrollpanel" helt opp til venstre på siden !

manikken sa for siden:

Aha...:stortsmil

polvott sa for siden:

Må bare sagt at dette er et av de best fungerende forumene jeg noen gang har besøkt. Også er det så mange hyggelige mennesker her. Ingen som slenger drit til andre eller er negative.
:D

polvott sa for siden:

si ikke sagt.

Karin sa for siden:

Støttes 100 %!

Trolljenta sa for siden:

Sendte nettopp link til lavkarbo.no til en venninne, og det ryktes at jeg vet hvem du er polvott..
Hvis du tenker på alle overvektige to klassetrinn over deg på barne-/ungdomsskolen, så er det meg og en til med samme navn :p

polvott sa for siden:

vet du hvem du er? Jeg er ikke så god på å huske folk noen klassetrinn over meg. Kanskje jeg husker det hvis du sier hva dere heter?

Trolljenta sa for siden:

La deg til på messenger :)

nøtta sa for siden:

denne tråden likte jeg ikke noen har gitt meg en rød prikk bare for og se hvor sint jeg blir ... (og det var faktisk ikke melanie hihi)

og jeg hadde denne reaksjonen --> :eek::realmad:

det tok meg noen dager og komme over det men nå går det greit :D

Melania sa for siden:

Nei fy søren, nå ble også jeg sinna :realmad: - var det noen som skulle ha fått gitt deg en rød testprikk, ja så følte jeg at det var jeg som hadde tinget det....:hylgrine:

Jeg skal kompensere med å sende deg 2 poeng (det er vel det jeg gir) i en grønn prikk.

Fjonken sa for siden:

Røde prikker forsvinner etterhvert som du får flere grønne. Ikke noe å henge seg opp i, med mindre du får en hel haug med røde prikker da.. Noe jeg neppe tror vil skje. Har røde prikker jeg og de er ikke gitt på spøk. Men jeg gidder ikke å henge meg opp i dem. Gleder meg heller over alle de grønne jeg har fått og de er i klart flertall.
Kort sagt, en rød prikk fra eller til spiller ingen rolle.

polvott sa for siden:

må jo ikke gi røde eller grønne prikker vi ikke mener.

nøtta sa for siden:

men jeg bare tuller altså, eller jeg fikk en rød prikk men jeg tuller med at jeg reagerte sånn :realmad: regaerte vel mer sånn :eek::lol:

jaja men jeg vil gjerne benytte anledningen til og takke for alle de GRØNNE prikkene , det er kjempekoselig, må liksom sjekke med jevne mellomrom... er sååå koselig :)

Dilly sa for siden:

(Hentet frem en gammel tråd bare for å slippe å lage ny)

Har fått spørsmål om jeg vil undersøke noe, og har ikke peiling.

Spørsmåla er:

Hvem er det som lager disse tekstene som kommer opp når man peker på de grønne prikkene?

[INDENT]Xx er ny på veien[/INDENT]

[INDENT]Xx er på en ærverdig vei[/INDENT]

[INDENT]Xx har en fantastisk aura rundt seg[/INDENT]

[INDENT]Xx er et fyrlys[/INDENT]

[INDENT]Xx er en juvel[/INDENT]

[INDENT]xx er veldig godt likt[/INDENT]

[INDENT]xx er virkelig snill[/INDENT]

[INDENT]osv[/INDENT]

Og hvilke kriterier gjelder for tildeling av antall av disse prikkene og valg av disse tekstene?

Hvor ser man at man har fått røde prikker?

Er det nok å sende en PM til noen og opplyse at man har tildelt røde prikker?

Sånn, nå har jeg spurt.

Valeriana sa for siden:

Flott at noen tar opp igjen denne tråden. Selv om jeg har vært med i forumet i over et halvt år, har jeg enda ikke helt skjønt dette "prikksystemet".

Først stod det "Valeriana er ny på veien". Kort tid etter, og før jeg hadde fått noen tilbakemeldinger stod det "Valeriana er på en erverdig vei". Men for noen få dager siden fikk jeg på nytt "Valeriana er ny på veien", og det skjedde etter at jeg fikk tilbakemeldinger på noen jeg skrev. ???

Dilly sa for siden:

Samme her. Og det har visst ikke noe med antall innlegg å gjøre. Jeg er ny med 172 inlegg, mens en med 5 innlegg er på en ærverdig vei.. men jeg regner med at den med 5 innlegg er mest populær her inne. Det er rene barnehagen.... holdt på å skrive, stryk det som ikke passer.

Nille sa for siden:

Det som kommer opp der er bare en "gimmick" og er datagenerert. Det er ingen som sitter og velger hva det skal stå. De har ingenting med hvor mange innlegg en har....

Når det gjelder prikkene: For å få vite hvor mange prikker en har fått og hvem som har gitt dem og hvorfor går man på "kontrollpanel" oppe til venstre.

For å gi prikk (eller tilbakemelding) går man på vekten over innlegget man vil kommentere.

Der er få som gir/har gitt røde prikker her inne - ser ut som om terskelen for det er høy. Det vil heller ikke vise om man har røde prikker så lenge en har flere grønne.

Hverken grønne eller røde prikker genererer noen PM eller mail. Man må sel følge med på kontrollpanelet sitt

Skjønner ikke helt den barnehagekommentaren. Rykte/prikkesystemet her inne har fungert veldig fint og saklig - og oppmuntrende. I motsetning til andre forum jeg har vært innom hvor en blir rødprikket for å bl.a. ha kommafeil i innlegget :rolleyes:

Dilly sa for siden:

Hei Nille :)

Å, jeg beklager den barnehagekommentaren, det var uoverveid, trekkes tilbake....

Jeg skjønner ikke riktig ennå, for du skjønner at jeg selv har opplevd noe rart med disse prikkene, uten at det betyr så mye. Det var en gang jeg fikk en PM fra en person her inne. Hun skrev at hun hadde tildelt meg en rød prikk for ett eller annet, men jeg kunne ikke finne noen rød prikk noe sted.. Jeg synes det var litt merkelig. Det var det som fikk meg til å hentyde til barnehagen. Men altså, det har jeg beklaget.

Og så lurer jeg også på om det er noen regler for hvor mange poeng eller hva det nå er, man skal ha for å få en grønn prikk, eller når man får en slik automatisk generert tekst. Vet du om det står noe sted?

Jeg kjenner ikke til andre steder hvor det brukes slike prikkegreier, så jeg beklager min uvitenhet.

Ha en herlig mandag.

Nille sa for siden:

DER var linken ja. Og "ryktesystem" er det samme som grønne prikker !:)

Distrea sa for siden:

Jeg har faktisk delt ut en rød prikk med en tilbakemelding, er det slik at dem som får denne røde prikken IKKE får tilbakemeldinga hvis hun har FLER grønne prikker?

da forstår jeg ikke poenget:confused:

Nille sa for siden:

Jo, den som får en rød prikk får den røde prikken - MED tilbakemelding, men den syns ikke foran om man har mange grønne prikker fra før. I kontrollpanelet (link oppe til venstre) viser ALLE prikker - uansett type.

Prikkene foran viser bare at man har prikker, ikke hvor mange...
Dette er en standard foruløsning.

Noen velger å sende en PM for å forklare vedkommende hvorfor de har gitt rød prikk (og kanskje for å være sikker på at vedk. er oppmerksom på det - det er jo ikke alle som leser infoen på forumet) men de fleste velger bare å legge inn kommentar.

Distrea sa for siden:

takk, da ble jeg mye klokere :ja:

Dilly sa for siden:

Ja takk, det var linken for å komme inn på informasjonsforumet med millioner av innlegg. Jeg har allerede vært der, da det er alminnelig praksis å søke og lete litt før man spør. Jeg har søkt og lest ganske mye før jeg spurte, men jeg kan fortsatt ikke finne info om hvor mange poeng man skal få i form av grønne prikker minus røde prikker... fra de andre forumbrukerne før man har opptjent seg en ny grønn kloss/prikk og en ny datagenerert tekst under de grønne.

Noen ganger kan det dessverre være litt vanskelig å forklare presis hva man søker svar på, enten det er skriftlig eller muntlig, og noen ganger må man bare akseptere at man ikke finner svar.

Beklager så mye for bryderiet. Det spiller jo ikke så stor rolle. :)

Du sier at kontrollpanelet viser alle prikker - uansett type. Da har jeg ikke fått den røde prikken, det var bare en stygg PM.
Tusen takk Nille.

Da tror jeg at jeg har undersøkt nok om temaet.

fra Dilly

nomma sa for siden:

Sløve meg greide å gi en super dame her inne en rød prikk ( den skulle selfølgelig være grønn),:flau:

er det ikke mulig å få slettet den eller skiftet den til en grønn en?

Distrea sa for siden:

du får nok bare kompensere med å gi mange grønne ;)

Summer sa for siden:

Jeg tror jeg har fikset den. :)

Summer sa for siden:

Hvor mange poeng en får avhenger av hvor lenge den som gir deg prikk har vært medlem, hvor mange innlegg vedkommende har, og hvor mange ryktepoeng h*n har. Man tar halvparten av den summen man får gi med en grønn prikk når man rødprikker. Teksten har Nille forklart deg. Jeg kan endre på den om jeg har lyst, men jeg er ikke kreativ nok til å finne på noe morsomt.

Lemen sa for siden:

Bare legger til litt info til deg jeg da.

Når man har skrevet 25 innlegg i forumet, så har man tjent seg opp 1 ryktepoeng. Når en da gir en tilbakemelding (rød eller grønn prikk) så gir eller tar man 1 poeng til/ fra den personen. (om en gir en tilbakemelding (rød/grønn prikk) før man har skrivd 25 innlegg, så kommer meldingen opp med blå/grå farge, og teller ikke på brukerens poeng.)

Hvor mange poeng man gir kommer an på hvor mange innlegg en har i forumet, og hvor mange tilbakemeldinger (røde/ grønne prikker) en har fått.

Husker ikke helt hvordan grensene går, men har fulgt med på mine poeng og synes å huske at man får
2 grønne klosser ved 100 poeng,
3 ved 200 poeng
4 ved 300 poeng
5 ved 400 poeng
6 ved 500 poeng (nå skifter de farge til lysegrønne)
7 ved 700 poeng
8 ved 900 poeng
9 ved 1100 poeng
10 ved 1300 poeng

(Og flere en 10 klosser har jeg ikke fått :p)

Jeg har ikke fulgt med på de datagenererte tekstene.

Dette står i faq'en på et annet forum, av samme type som lavkarbo.no, kanskje bedre forklart enn hva jeg klarte.

NB: Her på forumet er det 25 innlegg, ikke 50, jeg er dessuten ikke sikker på om en rød prikk teller halvparten av det du gir i + poeng.

Har du blitt litt mer klokere nå da? :)

Lemen sa for siden:

Oj, ikke meningen å tråkke Lise på beina her altså. :)

:blomster:

Dilly sa for siden:

Dette var helt utrolig bra forklart, akkurat hva jeg var på jakt etter. Tusen takk til begge to :)

Summer sa for siden:

Hehe, vi skrev jo samtidig. :dulte: Bare flott dette Lemen. :)

Lemen sa for siden:

Ja, så nå at vi postet omtrent akkurat på samme tid Lise. :)

Kan vel egentlig også bare tilføye

11 grønne klosser ved 1500 poeng

:p

Nille sa for siden:

Har også 11 grønne klosser - ved 13613 poeng :p Kanskje ikke plass til fler ?

Lemen sa for siden:

Hihi, ser ikke ut som det nei, selv om du hadde fortjent minst 1000 grønne bokser Nille! :)

:blomster:

Smula sa for siden:

På kontrollpanelet kommer det kun opp de siste tilbakemeldingene man har fått - er det noen mulighet for å få vist alle sammen?
Har fått en del morsomme kommentarer... men jeg må skjerpe meg når det gjelder å dele ut prikker, det gjør jeg ikke mye av. Smekk på lanken.

Valeriana sa for siden:

Jeg har ikke forstått systemet med prikkene før nå nylig, skal skjerpe meg å bli flinkere til å gi tilbakemeldinger! :p

Eva sa for siden:

Jeg har et prikkespørsmål.

Har mange grønne prikker og tusen takk til de som har medvirket til det. Den siste prikk jeg har fått er derimot mørkegrå, men kommentaren er 100 % positiv! Kan det være et feiltrykk? Og er den grå prikk det dere kaller en "rød" prikk?

Når man trykker på vekten kommer det opp to valg. Enten at man er positiv eller negativ, dvs altså si en grønn eller rød prikk? Det står jo ikke noe om at man kan velge å gi noen en rød prikk.....:o

Nille sa for siden:

Det er fordi den som har prikket ikke har "styrke" - for få innlegg og/eller for lite rykte selv. Dvs. de kan prikke og gi kommentar, men det teller ikke.

Eva sa for siden:

Takk Nille. Ja brukeren som skrev var helt ny. Men forandrer den grå prikken farge når hun får noe mer styrke...?:p
(det er jo lov å håpe :D)

Flott forklaring du har limet inn. Skal få lest den gruuundig!:cool:

Summer sa for siden:

Nei, den forandrer seg ikke. Da ville jo feks en som har to innlegg og er blitt prikket av Nille (som har mest ryktekraft her inne), rykke stadig oppover uten å gjøre noe, - bare fordi Nille er medlem lenge, skriver tusenvis av innlegg og får bøttevis med rykte. Det er den summen som er når man gir som blir stående. :)

Eva sa for siden:

Ok, I see!:cool:

MorStine sa for siden:

Nå har jeg lært endel... Jeg er ikke noe flink til å prikke, og får derfor ikke SÅ mange selv heller:rolleyes:

måbliflinkere

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.