elian sa for siden:
En på jobben, som trener veldig mye (bygger!), sa til meg at høyt inntak av kalk øker fettforbrenninga dramatisk! Er dette sant, tro? :rolleyes:
elian sa for siden:
En på jobben, som trener veldig mye (bygger!), sa til meg at høyt inntak av kalk øker fettforbrenninga dramatisk! Er dette sant, tro? :rolleyes:
Nille sa for siden:
Mulig det, - men det er garantert ikke bra for kroppen !
Anbefales absolutt ikke !
elian sa for siden:
Ok.... Hva er Bivirkningene av FOR høyt kalkinntak da? :confused:
luringen sa for siden:
hm..jeg har da tatt kalsium/kalktilskudd i "vanlige" mengder uten at det er hvrken pos-eller negativt vektmessig?? Men det funker for min sure mage da..
Kristian sa for siden:
Hvordan spiser man kalk da. Meieriprodukter eller kalsiumtilskudd eller:confused:
elian sa for siden:
Han tar kalktabletter.....
Nille sa for siden:
Om man tar litt mer kalsium tilskudd en anbefalt dose (1000-1500 mg pr dag) i tillegg til maten man spiser som inneholder kalsium (ost, melk/fløte, grønne grønnsaker etc.) er det ikke noe problem, for kroppen "verner" seg mot overopptak ved å "regulere" opptaket. Faren med å ta for mye er at kroppen setter ned "opptaket", dvs. at kroppen i verste fall mister evnen til å suge opp og nyttegjøre den kalsiumen man tar. Det er jo ikke helt bra. I tillegg trenger kroppen uansett vitamin D for å hjelpe med kalsium opptaket. Det er altså lite vits å ta mye kalsium om man ikke samtidig hiver innpå med masse D-vitamin samtidig..... Og det er jo heller ikke helt lurt.
[color=purple][/color]
Får man høyt kalsiuminnhold i kroppen (noe som er skjeldent på grunn av at kroppen selv regulerer) vil symptomene høyst sannsynlig være muskel- og leddsmerter, konsentrasjonsvansker og tretthet.
....og påstanden om at det skal øke forbrenningen finnes det ikke noe vitemnskaplig belegg for. Men i kroppsbyggermiljø er det jo mange teorier som ikke funker for andre enn dem...:p
[color=#800080][/color]
Jeg tar kalsium med D-vitamin og har tatt mer enn anbefalt dose. Som alle vet så har det iallefall ikke hjulpet noe som helst på min forbrenning ! DA hadde dere fått vite det !
Siljevanilje sa for siden:
den bivirkingen vi sier til kundene om man for i seg for mye calsium uten tilsvarende mengde magnesium er at man for kjempe stive muskler. for da "går" kalsiume inni musklene istedenfor beina. så da skal man helst ha kombinasjonen calsium- magneisum. :ja:
pppå ein måte.
elian sa for siden:
Riktig.... Så det vil si.... Kalsium, magnesium og D-vitamin sammen blir bra.... Men det eneste man egentlig får ut av det er stive muskler, og like mye fett...
Hmm.... Tror jeg dropper å åpne den boksen med kalk jeg kjøpte, fordi jeg ALLTID hiver meg på ALT jeg kan komme over som skal øke forbrenningen......
Kristian sa for siden:
Hva inneholder den boksen, bortsett fra kalsium da.?
elian sa for siden:
De heter Korall-calcium og er fra BIOSAN.
Calc. carb. respond Ca.3 500mg
Magnesium carb. 100mg
Gulrotekstrakt 80mg
Vitamin c 50mg
Vitamin K 50mg
Vitamin D (1/3 døgndose) 150 IE
Silicium 20mg
Urtica urens (nessle) 10mg
Equisethum (kjerringrokk) 10mg
Constituenia q.s 200mg
Mikrokrystallinsk cellulose
Dextrose (druesukker)
Mintaroma
Nille sa for siden:
Masse vanndrivende stoff oppi der ser jeg .......
Siljevanilje sa for siden:
:ja:
mofe sa for siden:
Jeg tror kanskje det er en ide å gå NATURLIG til verks jeg, elian - istedetfor å lete opp mest mulig lettvinte løsninger. :ja:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.