Tenker å begynne på Ketolyse om et par dager, og vil begynne med vitamintilskudd med en gang for å motvirke plager. Ketolysetablettene skal vel sikkert være nok, men jeg har lyst til å ta litt ekstra i begynnelsen for å fylle på. Har ikke brukt tilskudd på mange måneder, og har heller ikke spist riktig på lenge. Lurer på om det er OK å ta dette sammen i et par uker, for så å gå over til å ta bare Ketolysetablettene.
Er bare litt usikker på om noe av det blir smør på flesk, og kan bli farlig:o :confused:
(Prøver ikke å antyde at smør på flesk er så farlig altså, bare unødvendig;) )
1 stk E-vitamin 30 mg
1 stk Kaleorid 750 mg
1 stk Kalium Asporotate 100 mg
1 stk Ketolyse (Selen og sink 15 mg)
2 stk Ketolyse (Krom og kalsium 100 mg)
2 stk Oxy Tarm (magnesium 150 mg, vitamin c 30 mg)
de siste tar jeg for å rense tarmen
Såfremst du ikke går på vanndrivende medikamenter, bør du være forsiktig med kaleoridn...det er ganske sterke kaliumtilskudd. Du trenger ihvertfall ikke kalium asporotate`n på toppen...mener jeg.
Tenkte bare å ta dobbelt en liten periode, er så redd for leggkramper og hoftesmerter som jeg pleier å fa når jeg er i ketose. Har ofte vært så tøft at jeg har brutt. Tror du det kan være farlig selv i en kort periode, f.eks. 14 dager?
Sist jeg var i Ketose gikk det bra. Det var under ketolysekuren, og jeg hadde tatt kaleoriden i en periode på forhånd, og tok ketolysepillene under Ketosen.
Jeg er ingen lege, men tror ikke det er farlig i 14 dager. såfremst du ikke har nyre- eller hjertesykdom....(gløtter i felleskatalogen!)
Og så ville jeg tatt asporotaten og kaleoriden på forskjellig tidspunkt (morgen/kveld).
Du har rett i det med leggkrampene, men jeg har lært tidligere at jeg trenger kaleoriden også. Helst en stund før ketose og under ketosen. Husker ikke helt hvorfor, men velger å stole på at det er en god grunn. Men skal bare ta det i ketose, for jeg husker også at det kan være farlig med for mye.
Hei
Ketolysetablettene gir deg det du trenger og de inneholder forresten også kalium.! De er laget spesiellt med henblikk på personer i ketose/ lavkarbo.
Å holde på slik du gjør i 2 uker er ikke noe problem, forutsatt du har normal nyrefunksjon og det har du sannsynligvis hvis du er ung og frisk.
Men det er unødvendig med alle de tablettene og så koster det jo litt.
Leggkramper skyldes ofte magnesiummangel kombinert med forskyvninger i calciumkonsentrasjonen i blodet, natrium og kalium.
Vennlig Hilsen
Torkil
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.