< Tilbake til oversikten

Proteinmel

Fjonken sa for siden:

Nå har jeg en boks vege fuel og en ketolyse proteinmel. I sistnevnte er det karber, men ikke i førstnevnte. Så er det forskjell på hva disse meltypene inneholder? Trodde soyaproteinmel var soyaproteinmel jeg...

Nille sa for siden:

Vegefuel er ikke proteinmel, det er soyapulver. Alle proteinpulver - om de er soya eller myse - inneholder forkskjellige ting alt etter produsent og har forskjellig antall kaber. Noen er tilsatt smak, noen ikke. Ketolyse pulveret er ikke MEL men proteinPULVER. Uansett er det så lite karber i det at det ikke har noen større betydning.

Fjonken sa for siden:

Pulver eller mel, det er vel kun et definisjonspørsmål. Men at vegefuel = soyapulver betyr jo at det er også er proteinpulver. Står så på boksen. Ergo skulle både Ketolyseproteinpulveret og vegefulen være akkurat det samme, skjønt begge påberoper seg å være 100% rent soyaprotein og til tross har ulikt karbeinnhold.

luringen sa for siden:

eh...hvis du har smakt soyaMEL så ...ja...det smaker ikke godt. Prottispulver er (nesten) nøytralt på smak. Jeg har fra vegfuel og det er helt OK.

Fjonken sa for siden:

Ja, har prøvd soyamel og det er gurrrk.. Men dette er soyaproteinmel det er snakk om nå, eller ikke?

Torkil sa for siden:

Hei
Soyabønner kan males opp til soyamel, det inneholder ca 20gram
karbohydrat/100 gram. Soyaprotein er soyamel der man fjerner det meste av karbohydratene, altså resnet soyamel. Jo mer som fjernes jo dyrere blir soyaproteinet. Ketolyse soyaprotein inneholder 2,8 gram karbohydrat pr 100 gram ( rest-kh. etter rensing). Det har ingen PRAKTISK betydning til den bruk proteinpulveret er tiltenkt.
OK?
Torkil:)

Nille sa for siden:

:ja: DET var det jeg skulle ha sagt ! Mye bedre forklart Torkil, tusen takk !

Fjonken sa for siden:

Okey!! Sånn det henger sammen.. ! Tusen takk for opplysende svar. Og du.. takk for superrask levering av ketolyseprodukter. Jeg betillte i går og fikk i postkassa i dag.. Så rask levering har jeg aldri opplevd fra noen andre nettbutikker.. Oppretthold den farta der så får du mange superfornøyde kunder.

luringen sa for siden:

hehe...torkill & nille...jeg sier ikke mer!

polvott sa for siden:

Hvor får man tak i dette?

elian sa for siden:

Ble jeg sittende å lure på også.... Torkil?? :)

Nille sa for siden:

Soyaproteinpulver/myseprotein av ymse slag får du på helsekosten. Nøytralt om du skal bake, med vaniljesmak til pannekaker...
[color=purple][/color]
Soyaprotein til baking etc. kan med fordel kjøpes direkte hos Torkil på www.ketolyse.no greit produkt til bra pris, raskt levert. Følg med på siden der, for han har utviklet en bakemiks som snart er klar for utsendelse også. Jeg ville vel kanskje ha ventet til den er klar om en uke eller to.

polvott sa for siden:

Jeg vil vente på den jeg.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.