< Tilbake til oversikten

Silva Graduates

#1

Maz sa for siden:

Ser HP også har gått kurs men det forbauser meg ikke om vi er flere.

Jeg har gått kurs i Oslo og i Trondheim . Med Øystein og Reidun og i Trondheim med Deborah Borgen (som dere kanskje kjenner fra fornemmelse for mord).

Om vi er flere kan vi jo kanskje sparke hverandre for å praktisere litt mere.


#2

HP sa for siden:

HP og Lise...

Det hadde vært kjempekjekt om vi var fler da! :p


#3

Iset sa for siden:

Silva-metoden? Der du skal lære å få bedre hukommelse etc? Jeg har et par bøker om det men har ikke satt meg inn i det.


#4

Maz sa for siden:

Silva metoden er mye mere enn bare bedre hukommelse. Se selv på www.silva.no


#5

Summer sa for siden:

Maz: Har du tatt ESP oppfølgingskurset? Jeg har litt lyst... Men ble egentlig litt skremt over "evnene" når vi øvet på slutten av kurset....

Bruker du noe daglig? Ukentlig, Månedlig osv..;)

Jeg går på nivå daglig. Gjør det alltid før hver forelesning, og prøver å få til en avspenning om dagen (bruker cd-en den er så god....) Også teller jeg meg alltid ned i Laboratoriet før jeg skal sove.... (har laget meg en utrolig flott innredning der...:D )
Også visualiserer jeg speilene av og til... Men har ikke fått helt dreisen på det... for jeg har ikke noe bilde å erstatte med...:o Det varierer liksom... må finne eller klare å skape et som jeg kan leve med....

sparker Maz for å praktisere mer


#6

Maz sa for siden:

Har vært elendig til å praktisere siste halvannet årene. Fikk helt noia en gang i svangerskapet (trodde jeg skulle bli englemamma en gang til). Prøvde å gå på nivå og friket ut. Siden det har jeg ikke klart å jobbe effektivt. Engelen min flyttet også inn i labben og jeg makter ikke å "utvise" henne. Litt godt også, men i svangerskapet så klarte jeg ikke dette. Men nå er det ingen unskyldning lenger.

Men selv uten å praktisere flitttg har jeg lært mye nyttig. Spesielt det med sletting og negative uttrykk. Med hensyn til dysfunksjonelle mennesker så har det også redusert min frykt for dem.

Skal få til å repetere snart. Og jeg vil gjerne ta ESP kurset men jeg synes det er litt skummelt. Gøy å se på Deborah på TV for du kjenner jo igje måten å jobbe på. (dere hadde jo ikke TV da).

Takket være sparket Lise skal jeg ta en skikkelig avspenning med CD'en i morgen når Mazungen sover.


#7

Skorpia sa for siden:

Har også Silva kurs,men jeg har tatt det via bøkene og kasettkurs. Er selvlært med andre ord.

Skulle gjerne vært på et kurs med andre for å friske opp,for nå er jeg veldig dårlig til å praktisere. Selv om jeg vet hvor mye det gir meg.

Har vel litt med at en sjelden er alene og blir for opptatt av alt mulig annet. Er i tillegg så trøtt når jeg går til sengs at jeg sovner innen jeg har telt ned:-))


#8

Summer sa for siden:

Det høres vakkert ut å ha engelen der... :klem: men skjønner at det må ha vært tøfft å takle under svangerskapet... men hun kommer vel ikke hver gang du går på laboratoriet? Også kan du jo gå på nivå uten å gå ned til laben..:) (du sletter egne tanker i forhold til deres oppførsel ?) Flink jente! :ja:

Har du gjort det forresten? ;)


#9

Summer sa for siden:

Kjenner du ikke forskjell på kvaliteten på søvnen når du våkner dagen etterpå?
Om jeg er stresset, så må jeg ta den lange avspenningen med reidun på cd for å ikke våkne like utslitt dagen etter... Noen ganger klarer jeg meg med den korte til Øystein, men andre "bare" teller jeg meg ned selv... Gjør jeg ikke de, så blir ikke søvnen noe videre å skryte av heller:)


#10

Maz sa for siden:

Ikke helt jeg laget meg en del affirmasjoner med at andre mennesker (ellers Xs) sinne har ingen betydning for meg. Dette har gjort meg mindre redd og mindre handlingslammet.

Det andre jeg jobbet mye med var tendensen min til å tilgi, glemme og utsette meg for mere. Jobbet med at jeg har lov til å ha grenser. Jobbet også med å få dem til å akseptere men det er ikke så lett å tro på det. Innså etterhvert at speilbildet ikke var en lykkelig familie med alle i det. Men fred og ro i min lille familie.

Sovnet men i morgen er Mazkisen hjemme. Fortsett å mas du.

Engelen flyttet vel inn etter jeg hørte Julemysteriet på lydbok. Tydelig sammenblanding med barneengelen umuriel. Det er godt å ha henne der men jeg ble vel litt skremt av hvor sårbar jeg var. Tårene kan godt trille selv om jeg har det bra skremmende for andre.

Tror nok jeg ubevist stikker på nivå av og til. Tok jo ukentlig blodtrykk i svangerskapet og tre fingre møttes vel temmelig ofte. Tror foresten jeg trenger en ny runde med Slett Slett også. Det er skremmende enkelt men veldig sterke saker.



#12

Maz sa for siden:

Elendig.... Når Mazungen er våken er det kul umulig (men jeg burde jo få til trefingerteknikk og sletting da også) Problemet er at når hun sovner så er det ikke lenge før jeg gjør det også.

Takk for påminnelsen. Har et slankt bilde jeg også men det virker bare så lite troverdig...


#13

Summer sa for siden:

Få se , få se! :)

Men, når det gjelder troverdigheten, så kansje du kan lage delmål? Jeg har en av det endelige målet som jeg skal venne meg til å se uten å føle for mye motstand, også har jeg et delmål som jeg jobber mot nå, som henger på speilet, og som jeg visualiserer når jeg trener...:)
Kjempelurt med delmål for vi må jo tro på det vi gjør, hvis ikke funker det ikke...:)

Det er jo ikke så mye som skal til for å gå på nivå da, det kan du jo gjøre når du tar deg en pause på do...;) sparker forsiktig en gang til


#14

Maz sa for siden:

Har ikke bildet elektronisk og legger det uansett ikke ut her. Men det sitter som støpt på netthinnen iført gul gallakjole.

Pause på do??? Mazungen kommer jo etter, enten så krafser hun på døren ellers så står hun ved knærne mine og babler. Burde jo få det til mens Mazkisen er hjemme men det er ikke så ofte... Burde sette meg ned nå men da sovner jeg og da forblir strykefjellet nettopp ett fjell.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.