Boxie sa for siden:
Har kjøpt olje, og på flaska står det at holdbarheten er 1 mnd etter at flasken er åpnet. Men jeg klarer å drikke all denne oljen på 1 mnd. Noen erfaringer med å gå over datoen?
Boxie sa for siden:
Har kjøpt olje, og på flaska står det at holdbarheten er 1 mnd etter at flasken er åpnet. Men jeg klarer å drikke all denne oljen på 1 mnd. Noen erfaringer med å gå over datoen?
Nille sa for siden:
Jeg glemte engang en åpnet flaske bak i kjøleskapet og den smakte helt greitt flere måneder etterpå (dvs. den luktet eller smakte like lite som den gjorde da jeg kjøpte den). Men om den lukter eller smaker unaturlig skal du ikke spise/drikke den.
[color=purple][/color]
Tror også det kommer litt an på hvor "fersk" den er når du kjøper den. Jeg kjøpte en tysk MCT olje og den smakte fælt fra første dag.
[color=#800080][/color]
1 ss MCT olje er ca. 14 ml. I en flaske er det 500. Om du da bruker 3 ss olje pr dag tar det 11-12 dager å bruke opp oljen. Om du bruker 2 ss til dagen tar det 17-18 dager. Så 1 mnd holdbarhet skulle uansett ikke vøre noe problem.
[color=purple][/color]
Holder meg til apoteket sin jeg....
Boxie sa for siden:
Jeg kjøpte også på apoteket og satser på at den er rimelig fersk. I allefall er det ingen usmak på den. Jeg bruker 2 ss per dag (1 morgen og 1 kveld), så da varer den kanskje ikke ut måneden likevel :) Jeg synes flaska ser så stor ut.... :rolleyes: Og forøvrig, i går lagde jeg ostenøttemuffins etter oppskriften her på forumet. Gode! Det syntes gjestene også. Og fulle av sunt fett så i går ble det ikke mct til kvelds;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.