I påsken ble jeg gjort oppmerksom på at jeg hadde en edderkopp i nakken.. Og jeg vrei av meg jakka i en fei og gjorde noen raske sære bevegelser, og edderkoppen fløy perplekst i luften og landet grasiøst på stolen.
Naturvitenskapelig-tenkende som jeg er, så ble jeg veldig nysgjerrig på hvilken edderkopp dette var, for hadde aldri sett maken før. Så jeg tok bilde av den, og la en penn ved siden av, for å måle størrelsen og slå opp dette senere. Søster var med meg, og hun hadde nettopp vært i USA, og vi lurte litt på om hun kunne ha tatt med seg denne.
Stakkaren overlevde, men som man ser av bildet så mistet den et av benene sine. Om sånt vokser ut eller ikke husker jeg ikke helt fra zoologi-kurset jeg tok. Hvis ikke, så led den evt. en langsom død. Eller kanskje den tilpasset seg sin nye 7-benete tilværelse. La oss håpe på det. Den var kanskje i sjokk, for den satt tankefull i flere minutter på stolen, før jeg blåste varsomt på den, og den landet på bakken og løp manisk og gjemte seg.
Så - er det noen der ute som kan fortelle meg hvilken edderkopp dette er?
Jeg hadde finni fram den største boka i huset, og smekka den rett i hue pån! Jeg får gåsehud ved tanken på å få noe sånt i nakken:eek: . Jeg hadde blitt følelsesmessig ødelagt for uoverskuelig fremtid. Æsj, kjenner det kiler i nakken min når jeg tenker tanken.
Syns du ikke? Jeg syns den var helt nydelig, men okei jeg er vel sær. :p
Jeg LIKER faktisk edderkopper jeg. Er litt småredd noen, spesielt de største vi har her i landet (husedderkopp) med 21083219038 meter lange bein, men de små er bare søte syns jeg.
Jeg har stor respekt for naturen, så jeg dreper aldri noe med vilje, om jeg ikke MÅ da (invasjon) men da pleier mannen å ta seg av det siden jeg ikke orker å drepe noe! Jeg syns det er forkastelig å drepe bare for å drepe, slik mange gjør med insekter. Redd eller ei, man bør heller få bukt med redselen enn å fyke rundt og drepe uskyldige skapninger.
Det er sant. Prøver som oftest å sleppe ut. Men jeg liker ikke edderkopper. Jeg liker ikke insekter i det hele tatt. Fluer tåler jeg, men ikke mye annet.
Hvorfor i himmelens navn åpner jeg tråder der det står "edderkopp" i overskriften??? klaske panne :eek:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.