< Tilbake til oversikten

Leger som er tilknyttet opplegget

Carisma sa for siden:

Hvordan finner man ut hvilke leger som er kvalifisert til å veilede i eurodietten? Kunne gått på lindberg-klinikken, men forestiller meg at det kan være billigere å bruke "vanlige" leger.

Nille sa for siden:

Du kontakter næmeste Lindberg klinikk og hører med dem hvem som er "godkjente" i ditt nærmiljø..........

Fjonken sa for siden:

Forhør deg hos ernæringskonsulenter også. Kan være du finner en eller to som er spesialisert innen denne dietten. Allmenpraktiserende leger med lavkarbokunnskaper er en mangelvare. Du er heldig om du treffer på en. Som regel blir du bare bedt om å lete videre selv, eller så får du en triade om det tradisjonelle kostholdets fortreffelighet.. og advarsler mot alle andre måter å leve sunt på..

Jeg er heldig. Min fastlege lever selv etter lavkarboprinsipper.. men grundige kunnskaper om temaet har han dessverre ikke. Uansett, jeg møter i allefall en åpen dør hos ham om ikke annet..

Nille sa for siden:

Lindbergs Eurodiett må foreskrives av godkjent lege. Selv Lindbergs egne ernæringskonsulenter og kursledere (de eneste som har lov å drive kurs og rådgiving for Lindberg) har ikke lov å skrive ut Eurodiett !
[color=#800080][/color]
Det er litt viktig å være klar over i denne sammenhengen....

Fedonisten sa for siden:

Min sterkeste anbefaling er å ta kontakt med Lindberg-klinikken. Du kan jo spørre om muligheten for å få timer hos 'himself' - jeg tror han har åpnet for flere nye pasienter nå. Jeg går der, og 'ingen andre hender er så trygge å være i som Lindberg-hender'. (Kunne jo nesten vært en reklame dette :lol: )

Ellers er det som Nille sier - at det er spesielle leger, og kun leger, som kan foreskrive Eurodiett. Men dersom du har en lege i dag - som du har god kommunikasjon med - så kan han henvende seg til Lindberg-klinikken for selv å få den informasjon/opplæring som trengs for å kunne foreskrive Eurodiett. Men engasjementet må jo være tilstede hos legen da altså...

:)

Fjonken sa for siden:

Nå har jeg fått opplyst at flere av Atlantis tidligere ernæringsstudenter har blitt godkjente Lindbergrådgivere. Men disse driver også veiledning innenfor generell ernæring i tillegg. Derfor jeg henviste til ernæringskonsulenter i sin alminnelighet.
Det at de ikke kan skrive ut Eurodietten vet jeg ingenting om. Men de kan i allefall rådgive og evt henvise videre..Eventuelt ta oppfølgingen og kontrollene. Noe må de jo ha lov til å gjøre i og med at de er godkjent.

janmesi sa for siden:

Det er interessant med utveksling av tips her!

Leger jeg kjenner som kjenner til er

• Roald Strand, Kilden Helse (Oslo)
  • Heiko Santelmann, Slemdal (Oslo)
  • Stig Bruset, Lier (Oslo)

Ellers så tror jeg Arena Klinikk (Ullevål) også har leger med gode kunnskaper i ernæring.

... flere?

Fjonken sa for siden:

kremt.. Lier har aldri ligget i Oslo... Lier ligger i Buskerud.. Nabokommuen til Drammen.. Men Stig Bruset jobber kanskje i Oslo..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.