< Tilbake til oversikten

Omgivelser og hvem skal vite hva?

Carisma sa for siden:

Forteller dere omverdenen om kostholdsomleggingen deres?
Jeg har gjort det endel gangere tidligere, men for hver gang blir det færre og færre som blir innviet. Ikke noe vits å rope ut til verden om hver gang jeg mislykkes.... :(
Men det har selvfølgelig sine bakdeler. Det er for eksempel utrolig vanskelig å unngå karbo-fellene rundt omkring. Bare i en gjennomsnittlig kantinelunsj er det jo rene hinderløypa å finne noe spiselig... Og hvis man da i tillegg skal unngå mistenksomme kolleger er det jo nesten håpløst.
[size=2][/size]
Så er spørsmålet, skal man røpe seg og la "hele verden" ta del i hva man kan og ikke kan spise, hva man bør og hva man gjør, eller skal man holde det for seg selv?
I tillegg til alle "velmener'ne" rundt omkring kommer de som da skal fortelle deg hvor UTROLIG bortkasta disse "motekurene" er. Så må man evt igjen begi seg utpå en utredning om hvorfor man ikke kan følge de gode gamle rådene... Så en liten kommentar om å legge om kostholdet kan fort bli til et kryssforhør hvor man må legge ut om alle mulige personlige ting.. :mad:
Er det bare jeg som er for skeptisk? :confused:

Summer sa for siden:

Jeg synes det er greit å bare si neitakk til noe, og om noen spør, så er det lov å svare at en ikke vil snakke om det. Det er veldig viktig å sette litt grenser rundt seg selv når en opplever situasjonen som sårbar. Det er egentlig ingen som har krav på noe svar. Om noen spør om du slanker deg, så går det jo an å si noe så mystisk som: "jeg har en plan". Og om det kommer oppfølgingsspørsmål på det, så kan en si at en ikke vil snakke om det. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.