< Tilbake til oversikten

Uforløste drømmer?

Fjonken sa for siden:

Vi mennesker er sånn at vi setter oss mål her i livet. Noen av disse målene er realistiske og fullstendig oppnåelige, men så setter vi oss også helt urealistiske uoppnåelige drømmer.
Jeg f.eks. drømmer om å vinne i lotto! Den drømmen deler jeg nok med en hel haug av jordens befolkning. Men jeg drømmer også om å kunne få såpass fri at jeg kan gjøre akkurat det jeg har mest lyst til akkurat der og da. Jeg drømmer blant annet om noe så idiotisk som å få fri nok og penger nok til å kunne pusle og stelle og style bilen min til det perfekte. (Helt urealistisk da jeg har null mekke erfaring og knapt nok har tatt i en skiftenøkkel)
Jeg drømmer også om å kunne grave meg ned i et tema som interesserer meg. Forske og finne ut av ting.. skrive bøker og realisere mine innerste mørke avkroker. Er dette sånt som kalles dagdrømmer og virkelighetsflukt mon tro..? Et grep man tar for å holde ut i hverdagens mas og stress?

Grethe sa for siden:

Drømmer har vi alle, tror ikke at det er noe galt i det , selv om vi nok må se realitetene i øynene og forstå at slik ble det bare ikke.
Synes dine drømmer er mer realistiske enn mine .

donjuanwannabe sa for siden:

Min største drøm er å bli slank, håper den oppfylles en gang. Det er ihvertfall realistisk (litt ihvertfall).

mofe sa for siden:

Jeg kaller det ikke virkelighetsflukt, men ønsker og håp for hva fremtiden kan bringe. Og at det er naturlig, og ikke minst sunt.

Og jeg tror at alle kan få til det de ønsker seg for fremtiden. Fordi vi alle har ønsker som er basert på fortiden vår. Hvilken vei man velger å gå for å få oppfyllt man ønsker seg, tror jeg man skal passe på at er realistisk - ikke ønsket i seg selv.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.