guro sa for siden:
... i tide?
[font=Comic Sans MS][/font]
Hørte akkurat på radien, en skredder som sa det må strykes 3-4 dager i forkant, slik at det rekker å tørke nok til ikke å krølle.
Holder på nå jeg ... :o
guro sa for siden:
... i tide?
Hørte akkurat på radien, en skredder som sa det må strykes 3-4 dager i forkant, slik at det rekker å tørke nok til ikke å krølle.
Holder på nå jeg ... :o
Georgine sa for siden:
Tasser og henter frem strykebrettet..
mofe sa for siden:
Åh herreguuuud guro - nå får jeg helt prestasjonsangst!
Jeg skal på casual 17. mai-frokost.. Eller dvs... jeg håper da for GUDS skyld at det er casual? Ææææh, tenk om det ikke er det da!! Jeg har da ikke noen klær som er pene.. som jeg ser lekker og deilig og søttendemaiete ut i!
smse febrilsk
Charmtassen sa for siden:
Det gjaldt spesielt hvis du har lin-skjorte. Lin krøller så lett hvis du stryker det og tar det på deg, så de anbefaler at du skal vaske skjorta en uke før 17. mai, vri den opp og henge den til tørk. Deretter dusje den lett og stryke den, og la den henge noen dager slik før 17. mai.
Men hvis dere "stapper" skjorta godt ned i bunaden, så vil jo ingen se skrukkene/krøllene likevel ..., sa den lure Charmtassen som ikke har lin-skjorte :p
Fjonken sa for siden:
Hakke sånt jeg.. Men jeg har tre gutter i familien og jeg hater å stryke skjorter! Ja, jeg hater å stryke tøy generelt.. Viva strykefritt tøy!
Summer sa for siden:
Neida, det skal vaskes og strykes samme dag. Alt for å få til en så stressende dag som mulig.
(Ok, takk for på minnelsen da...:))
Albertine sa for siden:
Trenger heldigvis ikke det vi som har minusgrader og masse snø. Ungene våre stiller i Reimadresser og ulltøy...
Fjonken sa for siden:
Og truger.. Du glemte trugene Albertine!!
Her i gården blir det nok vinddress eller dykkerdrakt. Ser sånn ut etter værmeldinga.
Summer sa for siden:
:klem:Aline sa for siden:
Hæ??
Stryke??
Neida, jeg tar charmtassen-metoden, nedi bunaden, og ikke tenke mere på det :ja:
Fjonken sa for siden:
Aline.. skrukketroll!:D
Anne sa for siden:
Men Aline skrukketroll får i hvertfall på seg bunaden sin i år.....ikke verst bare det:DFjonken sa for siden:
Ja, sant nok.. hun er en av få heldige som har en bunad som utvider seg i skapet..
jeef-micro sa for siden:
Jeg gjør det så enkelt at jeg ikke gidder å ta på bunad min har linskjorte så det er uansett for seint... Tusen takk Guro, så slipper jeg å innrømme at den ikke passer :D
Nille sa for siden:
Jeg stryker bunadsskjorta (i lin) i dag jeg. Den tørker nok til i morgen :rolleyes: Har prøvd begg deler og den blir like krøllete på like kort tid om jeg stryker den dagen før eller tre-fire dager før !
[color=purple][/color]
(Da jeg hadde vasket den og hengt den dryppvåt til tørk om kvelden var den knusktørr neste morgen !)
[color=purple][/color]
...og jeg stryker bare det som syns av skjorta.... (dvs. armene og midt foran) :p
[color=purple][/color]
[color=purple][/color]
[color=purple][/color]
Fjonken sa for siden:
Men nå innrømmet du det jo ved å skrive dette..;)
jeef-micro sa for siden:
var jo ikke meningen dere skulle se det der da... :p
Aline sa for siden:
Jeg passer ikke inn i bunaden fordi en har utvidet seg i skapet, men fordi jeg prøver å overse det faktum at mennesket, for å leve, trenger å puste :p
Og i tillegg skal jeg spille trompet.... :wacko:
lykke til....
Charmtassen sa for siden:
Jeg ler meg i filler :stortsmil!!!
silje sa for siden:
haha... jeg har den glede av å være student, så jeg har ikke tid til å feire noe som helst. kan ikke huske sist jeg feira 17mai, var vel når jeg gikk på barneskolen. jeg skal bruke hele dagen i morgen til å skrive oppgave(begynner å nærme seg innlevering nå), og tidligere år har jeg alltid hatt eksamen 18,19 eller 20.
jaja..
Fjonken sa for siden:
Med andre ord.. du kan bare puste ut i morgen du .. Ikke inn for da sprekker bunaden.. Løkka tel..
Helene sa for siden:
skal skjorten strykes??:eek:
Fjonken sa for siden:
Ja, både på retta og på vranga og i sømmene med... :D
jeef-micro sa for siden:
det er det vi har mamma til å gjøre... eller?
Fedonisten sa for siden:
....innrømmer at jeg leser 'litt' fort gjennom trådene her inne noen ganger :cool: , og her leste jeg helt tydelig at du i tillegg skulle prompe :eek:
Fjonken sa for siden:
Nei, vanligvis ikke..men så har jeg ikke bunad heller da.. ennå.
Aline sa for siden:
:lol:
Summer sa for siden:
Så deilig å høre at vi er flere. :dulte:Anne sa for siden:
Flinke strykejenter:p
Skulle gjerne ha strøket bunadsskjorte jeg, om jeg hadde hatt bunad. Ønsker meg
Nille sa for siden:
Færdi ! :D
Fedonisten sa for siden:
:ja:
*skal snart pusse søljer :eek: *
Mila sa for siden:
HÆ? Bunad?
Å... den greia som henger så fint inni en sånn hvit poseting i skapet?:p hmm... teste ut om den passer
Mila sa for siden:
Hehe... den kan man definitivt IKKE gå med i mårra... :nei:
:p Var en smule stor den....:rolleyes: :cool:
Siljevanilje sa for siden:
nå er jeg ferdi med stryking. tok si tid. men ingen bunad imorgen.
jeg lar være å gå i bunad fordi det e stress. den befinner seg hos mammen og pappen på vassøy, mens jeg skal til en annen øy imorgen. og vi gidder ikke å stå opp altfor tidlig for å stresse bort dertil bunaden med min vonde rydd :nei:
tar heller linbukse og fintopp jeg. mye enklere det.
guro sa for siden:
Nå er jeg ferdig! :o
Summer sa for siden:
Da var du ferdig en halv time før meg Guro. :)
Jeg har strøket både duker, skjorter og bukser i dag.
Aline sa for siden:
jeg krisestrøk litt idag tidlig, og jeg som ikke skulle :p
:D
Fjonken sa for siden:
Og nå kan strykejernet hvile til det blir juul!:p
Summer sa for siden:
Ja, hvis man ikke blir invitert bort i bryllup, dåp, konfirmasjon, rund dag, eller skal i begravelse i mellomtiden... :cool:Huldr sa for siden:
Nå, bunadsdamer, har dere tatt frem strykejernet i år? :dulte:
Georgine sa for siden:
Jupp... tok skjorta i går :D
plysjhai sa for siden:
Det minner meg på at jeg må ringe mamma i kveld. Får håpe på at bunaden passer i år også, men det er mamma som stryker og vasker og alt det der.. :p
Snikende Saccosekk sa for siden:
Har mistet så mange cm at jeg må ha nye penklær så nei :-)
Har aldri pleid å stryke penklær uansett, det finnes jo sånne moderne oppfinnelser som strykefrie skjorter, eller gamle triks som å henge de på badet når man dusjer.
Skal ha meg en ny dress i år men venter til juli for å ha krympet mest mulig før jeg kjøper den. Så ingen ny dress til 17. mai ihvertfall.
Photobscura sa for siden:
Eh, stryke..? Er det ikke det man gjør til eksamen?
Jeg går elegant for selvsydd kjole i chenille/juksefløyel som kan strekkes ut i det halvt evindelige, sånn at jeg kan få plass til den mangetimige frokosten, og klatre i trær og over gjerder om anledningen byr seg utover dagen.
(I tillegg er jeg en slask som tenker at krøller og rynker i klær, det forsvinner etter noen timers kuting. Min mor ga opp alt på nittitallet, da hadde hun tross alt fått meg til å forstå hovedprinsippene bak en vaskemaskin!)
jeef-micro sa for siden:
Mamma hadde vasket skjorta mi, og strøket den på torsdag, så jeg slipper faktisk å tenke på det... men jeg må pusse sølvet mitt selv da...
Lemen sa for siden:
Phew
Heldigvis har en mammer til sånt strykearbeid. ;)
Enid sa for siden:
Hehe, strykejernet mitt blir ikke særlig mye brukt, kan du si. Fikk mitt første strykejern til 30-årsdagen i fjor (fordi jeg da offisielt var blitt voksen :p) men har kun brukt det én gang, til å fjerne stearin fra en bukse. Akk ja.
Men 17.mai, ja - stiller i mormors gamle 60-tallskjole (med dritkult grafisk mønster). Endelig passer den!! Nesten så jeg gleder meg til den store dagen kun derfor (og pga all namme-maten da, åff kårs).
Isalien sa for siden:
Jeg må stryke bunadskjorta mi selv. :(
Og NEI, jeg har ikke gjort det enda. Skal skjerpe meg og prøve gjøre det i morgen. Den er fæl å stryke, tykk lin. Ungene sine er bedre, bomull.
grue seg til stryking
Nille sa for siden:
Skal vaske skjorta i dag (når jeg kommer fra jobb) og stryke den i kveld eller i morgen tidlig. Har en "gammel" linskjorte fra 1972, og den blir fort gul om den henger for lenge ferdig strøket. Irriterende egentlig....
[color=#800080][/color]
[color=purple][/color]
Hilde3 sa for siden:
Utsetter i det lengste...Å stryke bunadsskjorte krever gode nerver. Men etter vinterens/vårens lavkarbokosthold samt omfattende mosjonsopplegg passer bunaden perfekt igjen! Gleder meg til dagen!
Carisma sa for siden:
Stryk den når den er bare halvtørr, ikke har tørka helt. mye lettere. Seint, men godt råd :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.