Tenkte det kunne være gøy å vite om folk her har bunad, og evt hva slags?
For øyeblikket har jeg ikke bunad, men jeg hadde Lundebydrakt i konfirmasjonen. Men den er desverre for liten både oppover og på tvers... :o (vokst fra den i høyden og bredden)
Men får Landingsdrakt, den gamle Hadelandsbunaden, i 30 års gave av min mor. Hun har begynt på den nå, så neste 17. mai blir det bunad igjen! Håper den går an å sy inn da, siden jeg ikke har tenkt å se ut som nå neste 17. mai! :D
Jeg har arvet mors Rogalands bunad fra Jelsa.
Skal ta bilde av den når jeg har fått den på meg....
[color=purple][/color]
Inntil videre kan dere se HER. Min er lik den til venstre.
[color=purple][/color]
PS Jeg nekter å gå med lua :p
Jeg må krype til korset og innrømme at jeg ikke har bunad, men lillehammerdrakt. (det er bare så mye enklere å kalle de en bunad... men en eller annen dag så kommer vel bunadspolitiet og tar meg :p )
Skal prøve å få tatt et nytt bilde imorgen. dette er jo uten meg :p :)
jeg strøk litt på skjorten i går kveld og.. siden jeg ikke hadde hengt den opp skikkelig med en gang sist.
Her er to bilder av meg fra i dag, ser litt herja ut, men såg meg ikke i speilet før bildene ble tatt og capen dro med seg sjallet, tror du fotografen sa i fra?? :nei:
Lovte jeg skulle poste bilder jeg og. Er dessverre ikke særlig fotogen om dagen... Og jeg er sliten. Det syns på bildene. Det syns iallefall at jeg er 1,60 eller deromkring liten.
[color=purple][/color]
Men det er algså bunaden som betyr noe her. Den har faktisk blitt "større" etter siste prøving hos sydamen. Fra brystet og ned til livet. Snodig. Må være den nye pilatestreningen min .... :p
[color=purple][/color]
Her er fotobevis med og uten sjal. Tar vekk bildene om et par dager...
skal se om jeg får lagt inn bilde av min fine trønderbunad her da... min har lit annet mønster på vesten, og så går den helt ned i gulvet, for jeg er så liten...
Dette er ingen tradisjonell bunad, men en god erstatning for Oslofolk som har flere generasjoners tilhørlighet i Oslo enn andre steder, synes jeg
Og det er den jeg ønsker meg:) Oslo by's 1000 års jubileumsdrakt www.haugtussa.no/dame_detalj.htm
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.