Georgine sa for siden:
Jeg fant Splenda i hylla på Meny i Oslo City i dag :D
Georgine sa for siden:
Jeg fant Splenda i hylla på Meny i Oslo City i dag :D
nøtta sa for siden:
:eek::eek::eek::eek: ooooooh here i come !
Pusekatt sa for siden:
Jeg oppdaget nå at Splenda har kommet inn i RIMI og ICA-butikker også. Boksen er på 100 g og koster kr 39,00 på RIMI.
nøtta sa for siden:
i alle dager dette har ikke jeg sett, hvordan ser boksen ut ?
Georgine sa for siden:
Slik :)
Summer sa for siden:
Dette var gode nyheter! :)
jankph sa for siden:
Ikke bare har Splenda kommet til Meny, men endelig har også Meny kommet til denne byen, og det var jammen på tide. Sålamgt har liksom Coop Mega vært det helt store her...sukk. Desverre var det ikke mange boksene på hylla...om det er fordi folk har kjøpt som gale eller fordi de ikke regner med å selge mange skal være usagt, men ihvertfall så finnes stoffet heromkring også.
Jan.
Siljevanilje sa for siden:
splenda har kommet til ultra og. jippi
AnnaV sa for siden:
Noen som har sett det i bergen?????
Aline sa for siden:
tenkte å sjekke på storsenteret igår, men glemte det helt bort :o
Men jeg kan sjekke på mandag :ja: :D
nøtta sa for siden:
ikke på meny her eller obs eller ica, men skal sjekke ultra der har de det nok :ja:
leenam sa for siden:
Hva trenger vi Splenda til? Har ikke en ekte lavkarboentusiast vennet seg av med søtsmaken? Jeg har riktignok brukt lite granne fruktose i frosne bær - ellers bruker jeg ikke sukker. Og skal man begynne å bake med Splenda, er vel melet et like stort "problem" som sukkeret? Eller hva? Kan man kjøpe mandelmel i Norge - jeg har ikke sett det.
nøtta sa for siden:
mandelmel lager man i en fei , mandler ---> food prosessor = mandel mel
leenam sa for siden:
Lager du melet av uskoldede mandler og hva bruker du melet til i tilfelle? Hva slags bakst egner det seg til? Ostekakebunner? Noe annet?
dingpot sa for siden:
Jeg fant også splenda i hylla på helgø matsenter (sandnes) ;)
Icerus sa for siden:
Ingen som har funnet den i Bergen???
Vikki sa for siden:
jupp!! På Meny Oasen...:)
Icerus sa for siden:
:w00t: Da skal jeg rett bort dit etter jobb i dag...
AnnaV sa for siden:
Jeg har sett den flere steder nå, på spar på nøstet også. Da har de den nok stort sett i alle sparbutikker, vil jeg tro. Også på Meny på busstasjonen.
Torkil sa for siden:
Hei
Splenda inngår i basisutvalget på MENY og finnes i alle butikkene.
Jeg laget is med splenda i går og blev veldig skuffet, det var bittert :eek: og ikke bedre en candarell, trolig fordi 97% av innholdet er maltodextrin.
Nå vil jeg prøve å finne et renere sucraloseprodukt.
Vennlig Hilsen
Torkil
Nena sa for siden:
Har funnet på ICA Supermarked... men det var Splenda granular - synes bedre om den mer finkornede varianten (konsistens som Natreen) som jeg har kjøpt i England!
nøtta sa for siden:
:eek: oj ja synes det minnet litt om sånn kunstig snø som man drysser over julekrybba :p men om 97 % er maltodexstrin (nok en ny variant av det ordet ja :D) da er jo poenget helt borte .....
Nille sa for siden:
Har både bokser med pulver og poser med pulver av Splenda og alle er samme konsisens. Og ikke smaker det bittert heller.... Skjønner itt'no jeg ! Men de er kjøpt i USA og England da. Kanskje det de selger i Norge er tilsatt noe ? :wacko:
nøtta sa for siden:
på inngredienselista står det maltodextrin, sucralose 1% :eek:
Nille sa for siden:
Yupp, det er det samme på den amerikanske. Men maltodextrin skal jo være nøytralt på smak og ikke bittert heller - som Torkil beskriver....
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.