< Tilbake til oversikten

Bedre med litt mer karber

Kristian sa for siden:

Det kommer stadig folk innom forumet som har problem med matlysten når de er på dietter med minimalt med karber. Hadde det ikke vært bedre for dem å øke på med karbene, akkurat så mye karber at de får igjen matlysten. Det finnst jo dietter med adskillig flere karber som fungerer for mange slik som Lindberg eller OE.

Nille sa for siden:

Det er jo det de får beskjed om også da, - stort sett. Som oftetst går det bra å øke karber på de fleste filosofier, men man må ta det sakte og et steg om gangen.

Summer sa for siden:

Enig og enig. :)

Fjonken sa for siden:

Ja, det er det jeg forsøker nå om dagen.. Prøver meg fram med litt ekstra karber fordi matlysta er på bånn.. Men enn så lenge har jeg ikke merket store utslaget. Har like elendig matlyst fremdeles etter 5 dager med økning i karbene.

Kristian sa for siden:

Optimal ernæring anbefaler jo inntil 72g karbo for dag og det tilsvarer 6 brødskiver så da kan du jo øke ganske mye uten at du sprenger den grensen.

Fjonken sa for siden:

Og fortsatt gå ned i vekt?

Summer sa for siden:

Det er jo individuelt hvilket karbonivå en går ned i vekt på. Noen må ned i 15 g om dagen, mens andre som går like langt ned, må øke opp mot gjerne 70g om dagen før kroppen ønsker å balansere seg. Man må bare prøve seg frem.

Kristian sa for siden:

Ziggy var nettopp innom og skrøt av 15Kg ned på OE. Du må nesten finne din egen grense. Jeg går ut fra at grensen ligger der du har akkurat passe matlyst.:)

Fjonken sa for siden:

Hmmm akkurat passe matlyst.. Ja da får jeg sjonglerer litt hit og dit og finne mitt nivå.. Bare eksamen er over og jeg får ro i skrotten..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.