< Tilbake til oversikten

Dr.Atkins Karbo-teller

SjokoMons sa for siden:

Jeg sitter å leser i Karbo-telleren til Atkins oxo syntes jeg at det var litt rart at på side 58 står det at "Ris, upolert, naturris, langkornet, kokt" har 0 Netto KH

Stemmer dette?

Og betyr dette at vi på lavkarbo kan spise dette?

Nille sa for siden:

Nei - det stemmer ikke ! Det korrekte er 68,2 karber pr 100 gram !
Nei - det betyr ikke at vi på lavkarbo kan spise dette !
[color=purple][/color]
Jeg har advart mot den karbotelleren OG skrevet brev til forlaget på grunn av de utallige trykkfeilene. Hvis du ser på kokosboller så er det visstnok 0 karber der også i henhold til den ! Hiv den !
[color=purple][/color]
Bruk heller Den Store Matvaretabellen her i forumet. Den er iallefall korrekt !

SjokoMons sa for siden:

Ja jeg ble litt ekstemt overrasket over at det kunne være 0 karb i ris! Så da går den boka i dunken!!!! Det er bra at du har skrevet inn til dem for det er jo to ekstremt grove feil da! Jeg mener at en sånn bok som skal være veiledende for kosthold og på en måte livet våres MÅ være korekt!:mad:

polvott sa for siden:

Håper ikke jeg har regnet feil på grunn av den da. Har ikke spist ris og kokosboller da. For det er så logisk i seg selv at det inneholder karbo. Men andre ting. Hva annet er feil?

Nille sa for siden:

Jeg har ikke orket å gå igjennom den for å lese korrektur. Så lenge forleggeren er totalt uinteressert i å rette feil har jeg ikke tenkt å gjøre jpbben for ham uten klekkelig betaling ! :p
[color=purple][/color]
Min anbefaling er å kaste boka og heller bruke DEN STORE MATVARETABELLEN her på forumet.

polvott sa for siden:

Men det er litt greit å ha boken sånn i tilfelle syntes jeg. For det meste tar jeg det på ca. for jeg vet sånn nesten hva det meste inneholder.

Fjonken sa for siden:

Hiv boka og ta utskrift av matvaretabellen på forumet i steden.. Mye bedre og mye sikrere.. Jeg har hivd karbo-tellern for lenge siden.. Den er ikke verdt papiret den er trykket på..

polvott sa for siden:

Har ikke egen skriver så jeg kan ikke gjøre det. Desverre. Men jeg skal sjekke på nettet de dagene jeg kan.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.