< Tilbake til oversikten

matintoleranser

kate sa for siden:

hei.. i forbindelse med annen sykdom så har jeg fått problemer med mat. tåler veldig lite.. vet at det er pga den andre sykdommen og at det blir bedre bare jeg blir frisk.. men lurer likevel på:

er det noen som har erfaring med hvordan man behandler matintoleranser el fordøyelsesrelaterte problemer..?

holder på med en kur med melkesyrebakterier (nds probiotic) og L-glutamin.. føler jeg trenger noe mer ved siden av.

takker for alle svar :)

Mum 4 2 sa for siden:

Mine to sønner på 16 mnd og nesten 3 år har intoleranse for melk og hvete. Vi kan derfor ikke gi de noe med dette i = lese alt av innholdsdeklarasjoner. De blir ikke syke av hverken melk eller hvete (ikke allergi), men de får ubehag fra mage, tarm (kaster opp, løs mage mm) og de blir tildels utilpasse og urolige.
Samt at eksem blusser opp.

Bruker FitLine yogurt til de (yogurt jeg lager selv av soyamelk med probiotikapulver), og når de bruker det, så er de bedre enn uten. Dvs. de tåler små kostholdsfeil uten at de strever for mye med det. Derfor tror jeg det er lurt av deg å ta tilskudd av melkesyrebakterier = styrker tarmen.

Anbefaler deg denne boken dersom noen av disse intoleransene hjelper deg.
www.naturmat.no/

Kommer ikke på mer i farten.

Fjonken sa for siden:

Det beste er å unngå de matvarene en ikke tåler, og forsøke å finne gode alternativer. Det er det jeg har gjort med min sønn som har melkeintoleranse. Kjører kokosmelk i steden for melk i bakverk. Kjører soyamelk som drikke osv.. Er man matvareintolerant har man faktisk ikke andre muligheter. Så vidt jeg vet går det ikke ann å behandle intoleranse unntatt ved å unngå de aktuelle matvarene.

Mum 4 2 sa for siden:

Jeg også mente at en skal unngå det en har intoleranse overfor, men ikke like lett med små barn. De skjønner jo det ikke selv, og er raske i avtrekkeren, og vips har de spist noe de ikke skal.

I tillegg tar det tid før barnehagen lærer seg alt rundt kostholdet deres, men de er super-duper-flinke nå.

Summer sa for siden:

Heisann. :) Kan jeg spørre hvilken annen sykdom? Jeg tåler ekstremt lite mat også, og bruker Probiozym som skal hjelpe mot intoleranser, og har forsøkt L-glutamin tidligere uten større hell, men lurer på å prøve igjen siden det er anbefalt.

Jeg har god effekt av aloeverajuice også.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.