< Tilbake til oversikten

Litt på siden, men hva hjelper på negler

sjarmtrollet sa for siden:

Jeg sliter med negler som brekker og fliser seg. Tydelig at de ikke vil bli bedre slik det er nå. Hva kan jeg ta som hjelper på neglene?

Siljevanilje sa for siden:

b vitamin og kisel ( sillicea) , spør på helsekost

Tar b-vitaminer, kanskje ta litt ekstra. Da skal jeg stikke innom helsekosten på mandag. Er dessverre stengt nå ;)

Siljevanilje sa for siden:

ja ta ekstra. det tar litt tid før kroppen utnytter seg av all den ekstra b vitaminen. men jeg merker nesten med en gang på negler når jeg får for lite bvitamin i meg.

ja de fleste helsekoster er stengt nå. :lol:

luringen sa for siden:

kalsium er også bra da...

Takk :) Da skal jeg ta litt ekstra av det også :D Stikker innom helsekosten i morgen tidlig, greit å komme i gang.

mofe sa for siden:

Tror det er mye som hjelper på "sterkere negler" - kosthold er en del av dem.

Jeg har fått mye sterkere negler etter at jeg begynte å bruke olje på dem regelmessig, samt orange-pinne. Men det tar tid - flere måneder.

mofe sa for siden:

Du har lagt denne tråden under kosttilskudd, men nevner allikevel denne, jeg;

old.femme.no/mote/0407253355.cfm

Takk for begge svarene. Gjør noen av tingene, men kan sikkert gjøre mer :) Så et spørsmål, hvilken olje bruker du og hva er orange-pinne?

Når neglene mine har vært slik i flere år så gjør det nok ikke noe fra eller til med noen måneder :D

mofe sa for siden:

Skal vi se.. titte i negleposen sin

Den heter bare "negleolje", og merket er Depend. Mener jeg kjøpte den på Vita, sammen med alt det andre. Depend skal visstnok være et ganske godt merke, men det var Vita-damene som sa det til meg da, så.. hvem vet, salgstriks?

Orangepinne er en sånn pinne som har en myk side som du bruker til å dytte ned neglebåndene med. Må bare gjøres sammen med olje, ellers så kan man skade neglebåndene. Jeg har fått min fra USA, men har sett at enkelte apotek og parfymerier har det.

Søsteren min har fått mange manikyrer ( i USA, billig der), og negledamen hadde sagt til henne om man buker orangepinne ofte, så får neglen luft ved roten, og mere næring fra olje, og den vokser seg sterkere.

:)

Da får jeg stikke innom en Vita i morgen også da :D Takk for utfyllende svar mofe.

Fedonisten sa for siden:

Revlon har en 'lakk' som heter 'Nail Builder Gel'. Knall blå flaske - men lakken er blank. Beste jeg noen gang har brukt - i tillegg til at jeg bruker samme olje som Mofe; Depend.

Enda en ting på handlelisten i morgen ;) Prøver alt jeg :)

mofe sa for siden:

I tillegg bruker jeg en neglekrem fra Depend, som jeg bruker kanskje annenhver dag sammen med pinnen.

Også en "neglebånds-remover", Depend, som er en kjemisk peeling, som tar bort død hud.

Og neglelakksfjerner, også Depend, uten aceton (viktig at sånt er uten aceton, for det ødelegger neglene)

Hilsen nyfrelst ta-vare-på-neglene-sine-mofe :o

Fjonken sa for siden:

Omega 3-6-9 og mct-olje invorters.. Det har gjort underverker med både hår,hud og negler for min del... Psoriasisen min er nesten borte og neglene er sterke som stål...

Glemte denne i uka som gikk. Jeg har i alle fall vært på shoppingrunde, og håper nå at neglene vil bli sterkere etter hvert. Regner ikke med noe mirakel fra første dag, det er som er kommet allerede er jo dødt ;) Så da får jeg håpe at jeg om et par måneder har "negler av stål". Hadde ikke gjort noe om håret vokste litt fortere heller siden jeg sparer akkurat nå ;)

Huldr sa for siden:

Åh, flott tråd!!!!! :)

Jeg har i perioder problemer med neglebånd som fliser seg opp, noe som gjør veldig vondt (heldigvis lenge siden nå). Neglebåndene mine sitter veldig hardt fast, og jeg synes ikke det er særlig pent heller. Må gjøre noe... suge til seg tips

Jeg trodde orangepinner var sånne trepinner med skrå flate i en ende og spiss i den andre enden jeg - er det det du også mener, mofe?

For øvrig har jeg aldri skjønt problemet med å bruke metallfil - jeg filer på tvers med metallfil og det blir helt supert. Men jeg "bruker ikke" ikke lange negler da, kanskje det er annerledes om man har det?

Bea sa for siden:

Hei!

Jeg ser du har fått mange gode råd, men jeg drister meg til å henge på et til, jeg.
Jeg har hatt lange negler i hele mitt voksne liv, og har selvfølgelig hyller og skap fulle av forskjellige vidundermidler for å holde dem sterke slik at de ikke brekker:)
Men nå jeg har funnet et "vidundermiddel", som fungerer helt supert for mine negler:)
Det er et middel som heter "Micro Cell 2000". Det kan kjøpes på parfymerier, og haes på neglene som en neglelakk. Du får med bruksanvisning når du kjøpet, for dette skal brukes som en kur.
Neglene blir utrolig sterke!
Jeg bruker det bare nå og da, men merker en utrolig forskjell!!

Lykke til!

Da kan jeg sjekke ut denne også :) Takk :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.