< Tilbake til oversikten

allergi mot sukker?

Aadi sa for siden:

Kan mat utvikle en form for allergi mot sukker etter å ha vært lenge uten?

Jeg var i komfirmasjon i går, og spiste to små stykker av (sukker) kaker.
Jeg ble dårlig og kvalm senere på kvelden, og følte at jeg kanskje hadde fått en reaksjon på sukkeret.
Har ikke fått i meg rafinert sukker på den måten på 12 uker.

Noen som vet???

nøtta sa for siden:

kroppen din fungerer jo på en annen måte nå på lavkarbo enn på høykarbo, så en reaksjon er helt normalt og faktisk et godt tegn på at kroppen har vent seg til lavkarbo kost !!

jeg for min del var i konfirmasjon og spiste masse kaker men merket ingen ting :o

Grethe sa for siden:

Jeg kan ikke forklare hva som skjer, men jeg har det på samme måte. Blir slapp, kvalm og får vondt i magen når jeg spiser sukker. Er nok kroppen som sier fra om at dette vil den ikke ha kanskje ?

nøtta sa for siden:

blodsukkeret er jo ikke vant til slike svigninger .....

Heiko sa for siden:

Jeg har prøvd å kjøpe sukkerfritt gotteri i Sverige, og jeg fikk KJEMPEVONDT i magen etterpå! :eek: Hele natta..... :( Og det var veldig godt å spise det, mmmm. Men da lærte jeg, ikke så mye om gangen! :o

mofe sa for siden:

Det har nok mest med søtningstoffet å gjøre - maltitol f.eks? Mange som
reagerer veldig på det.

Aadi: allergi og allergi - er vel mere det at kroppen har kommet inn i en tralt uten så mye raske karbohydrater - og når du plutselig tilfører det, så får den helt sjokk og går i fistel - med blodsukker i taket og hormoner i øst og vest. Det er nok ikke noe å være redd for. :)

Aadi sa for siden:

Takk :-))
Tror nok kroppen min ligger lavkarbo....
rafinert sukker er iallefall ikke tingen for meg for tiden...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.