Er det noen som kan fortelle meg hva som stemmer her? På Confecta står det 12,6g karbohydrater per 100g, men Valrhona oppgir i "serving size" noe som vil si per 40g er det 18g karbohydrater! betyr ikke det at det er MYE mer karbohydrater i Valrhona?
Og en annen tin mens jeg sitter her å skriver, luere oxo på om det er karbohydrater i esenser, som vaniljeesens?
Er det sjokolade eller kakao pulver du snakker om nå ?? (Siden det står i Smoothies/drikke tråen).
[color=purple][/color]
Om det er sjokolade: Forskjellige sjokolader har forskjellig innhold. Noen har mer sukker i enn andre. Da blir tallene forskjellige !
Å sammenligne Confecta og Valrhona er som å sammenligne champagne og øl. Eller Dior og Cubus..... Det er to vidt forskjellige produkter innenfor samme "gruppe".
[color=#800080][/color]
Valrhona er gourmet sjokolade med alt fra 45% til 100% kakao i. Karbeinnholdet varierer ut fra hvor mye/lite sukker som er tilsatt. Valrhona har ikke kunstig søtstoff eller lettprodukter.
Confecta har masse lettprodukter og flere er tilsatt kunstig søtsoff og har derved færre karber.
[color=#800080][/color]
Om det er kakao. Valrhona er rent 100% kakao pulver som du trenger uhyre lite av. Confecta er tilsatt kunstig søtstoff og er klar til å drikkes. Ellers samme sammenligning som ovenfor ....
Det var kakao jeg mente.. var ikke meningen å uterlate det...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.