< Tilbake til oversikten

Stiksen igjen.

#1

Anne sa for siden:

God morgen alle sammen...nydelig ute i dag:)

Hvordan kan det ha seg at ketosestiksen er lyslilla om kveldene og helt uten farge om morgen. Uten inntak av hverken mat eller drikke i mellomtiden?
Er jeg da i Ketose eller ikke?:confused:
Må få opplyse om at jeg drikker masse vann 2-3 liter i løpet av dagen og mener jeg får i meg nok fett iom jeg itillegg til den oljen jeg har i maten også tar 1 ss Cocossa.
Skjønner det ikke jeg...kan noen hjelpe meg?:confused:


#2

MHM sa for siden:

God morgen, god morgen, Anne! Ja, herlig vær! Og jeg har minstejenta hjemme fra barnehagen i dag, så det passet jo kjempebra. :)
Man er alltid sterkere i ketose på kvelden enn på morgenen. Det vil si; KROPPEN merker ikke forskjell, men på grunn av denne berømte nyreterskelen, så vil det skilles ut større mengder ketoner til urinen på kvelden enn på morgenen.
Det er best å måle én gang per dag (max), og mål da på kvelden.
Jeg vil si at du er i ferd med å komme i ketose, men utslag er utslag. Noen får aldri mørk farge på sticksen, samme hvor lite karbosser de spiser eller hvor dehydrerte de er. Mine stickser blir alltid litt mørkere med et glass rødvin. Ja, at jeg drikker vinen altså, ikke dypper sticksen oppi..... ;)


#3

Anne sa for siden:

:D Skal den bli lilla, så skal den bli lilla....rødvin er bra for så mye.
Takk...men det var ikke rødvin inne i bildet hverken i går, forgårs eller dagen før det, så da var det vel noe annet da..ketose-snusing kanskje. Det var sånn sist jeg prøvde stiks også...for et år siden. Ble aldri lilla om morgen.

Kos deg litt ute idag og da:)


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.