< Tilbake til oversikten

Verdens feiteste mann

Fjonken sa for siden:

Stakkars mann...

Dorothy sa for siden:

Må være utrolig jævlig å ikke kunne gå ut av sengen på 5 år, ja.

Carisma sa for siden:

Leste i dagbladet at legene var sjokkert over at hjertet, blodomløpet og blodsukkeret fungerte som på en slank person. Det beviser vel kanskje at man ikke trenger å være syk selv om man er overvektig. Noe det tydeligvis var vanskelig å forstå for spesialistene.....

Summer sa for siden:

Helt utrolig at man kan bli så stor. Sikkert ikke noe kjekt å leve fanget i en slik kropp, så jeg håper operasjonen vil hjelpe ham.

Jeg likte bedre Dagbladet sin artikkel, og bildet der. Det var liksom litt mer optimistisk. :)

Fjonken sa for siden:

Ja han er frisk i medisinsk forstand, men fullstendig låst. Og hva har fedmen gjort med musklene hans og leddene hans.. ? Kan han gå dersom han blir tynnere? Etter sigende har han ligget i senga i 5 år.. 5 år uten å bruke beina. Han må lære å gå på nytt tror jeg..

monkey sa for siden:

Detta påminner mycket om ett program jag såg på TV för några veckor sen. Det var en brittisk dokumentar om en man som vägde 500 kg+. De fick riva en vägg i huset för att få ut honom och han hade inte överlevt om han inte kommit till sjukhuset. Det ironiska i det hela var att han var undernärd när han kom in på sjukhuset!

De gjorde en magoperation på honom och han gick ner nästan 200 kg. Han lyckades också finna en fru på sjukhuset. Sen följde de hans liv ett tag, men han klagade mest på att han bara kunde äta små portioner och sen satt han där med chipspåsen och colaflaskan!! Får de inga kostråd på sjukhuset alls? Eller lite sunt förnuft hade kanske hjälpt också? Jag kan inte hjälpa att jag blir provocerad av sånt. Lite ansvar måste man ta själv. Han borde fått uppföljning när det gäller kost. Hans fru lagade till sånt han ville ha - men inget av det var nyttigt eller hälsosamt för honom (eller henne..):(

Fjonken sa for siden:

Livet består av valg. Jeg er sikker på at alle fedmeopererte får kostholdsveiledning i etterkant av operasjonen. Men ikke alle velger å følge de rådene. Jeg har sett mange slike tv-program og her har svært mange falt tilbake til gamle synder. Overvekta sitter i hodet og i gamle spisevaner. Noen tar ikke advarsler og gode råd til etterretning, men da har de kun seg sjøl å skylde på dersom de igjen begynner å legge på seg eller blir sjuke av feilernæring.

Carisma sa for siden:

At det sitter i hodet er jeg enig i, at de 100% kan skylde seg selv er litt mer uenig i.
En tidligere bekjent av meg er slankeoperert. Han gikk ned endel før operasjonen, og mye etter, tilsammen mer enn 50 kg. Det er vel omtrent to år siden han ble operert. Problemet han møtte da var at han som var vant til å skjule seg bak et anonymt ytre og ikke var interresant for andre (mente han) plutselig ble attraktiv.
Etter over 20 år som "gammel ungkar" kom han ut av skapet som homofil. Problemet var at han fikk ingen veiledning i hvordan han skulle takle det nye livet sitt hverken som tynn eller som skeiv, og det siste jeg hørte var at han var på god vei inn i skallet og opp i vekt igjen...
Trist, men desverre sannheten for veldig mange... Særlig menn. Kvinner har ofte mer eller mindre bevisst et forhold til kosthold og ernæring opparbeidet gjennom slankekurer, veninneprat, dameblader osv. Menn har ofte ikke i nærheten av denne kunnskapen og fullstendig lost når de må klare seg på egenhånd.

Kristian sa for siden:

Det er lett å falle tilbake til gamle synder men jeg ville da ikke latt meg avbilde med brus og potetgull i hendene. Det må jo være uvitenhet at han lar seg avbilde sånn.

Pigalopp sa for siden:

Uff,godt han får hjelp da..

Nille sa for siden:

... artig avatar....:D

Aline sa for siden:

:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.