Jeg lager en rett med kjøttdeig, og har brukt ICA sine "krossade tomater" oppi. Jeg vet at man kan bruke 1-2 ts sukker oppi retten, for å balansere smaken litt - hakkede tomater kan smake litt beskt (elllernoesånt.)
Og jeg har Stevia - og jeg lurte på om hvordan det vil bli om jeg istedetfor å bruke 1-2 ts sukker, bruker 1/2 ts Stevia? (NuStevia, forresten). Hvordan blir det smaksmessig? Jeg har til nå bare brukt Stevia i smoothies, og liker smaken veldig godt.
Jeg skal ha retten i ovnen etterpå, og husker ikke helt hvordan det er med Stevia og varme. Tenkte å ha den inne i en halvtime på rundt 200 grader, men det er kanskje for mye?
Tror det går greit. Jeg brukte stevia i te en periode. Men når jeg tenker meg om, så laget jeg iste, så jeg er ikke sikker. Eller, jo. Jeg har jo bakt kaker med stevia, og det har gått helt fint. :)
Hei, hvor får man tak i stevia? Splenda har jeg, men jeg innbilte meg at Stevia ikke er tillatt solgt her i landet? Eller selges det fortsatt gjennom helsekost, eller kanskje i Sverige?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.