Jeg fant denne på et amerikansk lavkarboforum, og alle var helt imponert over hvor "ekte" skorpen/bunnen smakte! Brukeren la ut et bilde også, og siden det er copyright på bilder så tør jeg ikke legge det direkte ut, så dere må nok regge dere om dere vil se bilde av pizzaen. Den ser jo helt ekte ut! :eek:
Istedetfor pannekakemix var det ei som brukte soyamel og sa det ble kjempegodt allikevel, men siden jeg ikke helt klarer å stole på det så vil jeg prøve med Atkins bakemix.
Hmmm... lurer på om det er en slags melk/fløteblanding som selges "over there"... Bare en liten stemme i hodet som sa meg det, og nå googlet jeg på flere oppskrifter med det, og det er definitivt et melkeprodukt (brukes bl a i en vaniljesaus og en kaffedrikk).
Nille: hehe jeg tviler ikke på at du har tillatelse altså. Jeg husker du postet den oppskriten her for lenge siden, tenkte bare å høre om den VAR noe særlig for jeg lager den hehe. :D
Posta oppskriften her på forumet et sted. Men bruk mindre mel enn jeg har oppgitt. Jeg tok det for gitt at 100 g AQQ tilsvarer 100 g hvetemel, men det gjør det jo ikke.. Så ta 75 g pr 100 g i steden og juster med vann..
Porsjonen kan med fordel lages større. Sånn som det står blir bunnen ganske liten. Og bruk bare 1/4 pakke gjær. Ikke 25-50 som det står i oppskriften.
Når man først skal spise pizza er det bare ekte høy GI/høy karbo hvetemel som gjelder. Nytter ikke å lage falsk pizza som skal både være sunn og spiselig.
det er sant! men man kan kutte hele bunnen og bare spise fyllet.... det er godt. steik med masse ost ca 30 min. nydelig!!! er foresten ny her, masse nyttig å lese.
Det går an å bruke lit store champinjonghatter som bunn. Ta vekk stilken, snu dem og legg dem utover papiret. Fyll på med det du liker og stek! Det er lurt å bruke ost i skiver ellers blir det mye søl.
Det står om Half & half på Wikipedia. Utifra teksten har den 12,5% fett. Kaffefløte er nærmeste fra Tine med sine 10%. Det skader nok ikke å bruke en fetere variant uansett.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.