Hege_ sa for siden:
Noen som har prøvd de godteproduktene som Fedon har i nettbutikken sin? Trenger å vite om det er godt rett og slett. Ikke noe ihuga fan av mørk sjokolade, men alt kan vel læres...?
Hege_ sa for siden:
Noen som har prøvd de godteproduktene som Fedon har i nettbutikken sin? Trenger å vite om det er godt rett og slett. Ikke noe ihuga fan av mørk sjokolade, men alt kan vel læres...?
Summer sa for siden:
Hvis du kutter ut søte smaker i maten(også tyggis), og lider deg gjennom 86% sjokolade i en uke, og så går over til 70% sjokolade, så smaker den himmesk. :)
Jeg har smakt Fedon sin mørke og synes den var god.
Hege_ sa for siden:
Tja. Dette hørtes vel egentlig ikke ut som om det var noe for meg. Har prøvd denne baren til Atkins en gang og syns faktisk ikke den var så verst.
Iset sa for siden:
Jeg kan love deg at disse er gode, noe bedre har jeg sjelden smakt. De er så gode at jeg ikke tør å kjøpe dem i det hele tatt, for jeg ender med å spise opp hele pakken på en gang og DA får jeg magesmerter pga søtstoffet:
Ja, hvor er Toffee Squares da? Han solgte dem jo før. De smaker som Daim, helt nydelige. Men nå er de visst fjernet fra siden der. Pakken er helt lik den over her, samme merke.
Uansett så har jeg sett begge to på Ultra, og nesten alt som selges på Lindberg nettbutikk av snop, får du kjøpt i helsekosten og på Ultra, så da sparer du jo porto. :)
Hege_ sa for siden:
Sant nok, men vi har ikke Ultra her jeg bor :mad:. Maxi kanskje har dette? Må sjekke. Ok. Skal prøve dette. Jeg er jo egentlig altetende når det gjelder snop da, bortsett fra trøffel og appelsinsjokolade. Det får lov å ligge i fred ;).
jankph sa for siden:
Helt enig, etter å ha spist 86% er 70% rene melkesjokoladen i sammenligning. Og når det er sagt, så vil jeg heller ha en 86% enn en Atrkins bar, æsj, noe så kunstig, men smak og behag er jo forskjellig...
Jan.
Iset sa for siden:
Det stemmer faktisk også det de andre sier her. Jeg taklet ikke mørk sjokolade tidligere. Men så prøvde jeg å venne meg til det fordi jeg jobbet i en helsekost der vi solgte alle slags mørke sjokolader og jeg fikk jo rabatt på det. Hehe.
Dessuten var det sunnere.
Så nå syns jeg 70 % smaker helt deilig. 86 blir litt for mørkt for meg, men det går fint an, iallefall revet over desserter eller desserter laget med 86 % og søtningsstoff. Men 70 % smaker kjempegodt, og melkesjokolade smaker omtrent som søtt fett syns jeg.
monkey sa for siden:
Hej! Mörk choklad är smaskens.... MEN tänk på att de innehåller massor med socker - påminner om denna test www.carbzone.se/jamfor_choklad.html tror jag lagt länk till den förrut. Tyvärr är inte Fedons choklad med här - men den finns ju inte i Sverige
Fjonken sa for siden:
4,9 karber på Atkins sjokoladen, men bare 2 karber netto. Fordi sukkeralkoholer ikke påvirker blodsukkeret i nevneverdig grad. Sukkeralkoholer skal derfor ikke regnes med. Så den testen gir i grunnen et litt feil bilde av realitetene.
hede sa for siden:
men hvorfor "lære" seg til å like noe som erstatning for noe man ønsker å kutte ut?
(og ja, jeg har lært meg til å like alkohol (eller kanskje det er virkningen av alkohol jeg vil ha... hmmm))
hede
Carisma sa for siden:
Freia Premium 70% er ikke så bitter som andre 70%'er, og nå har den til og med kommet i små pakker. Da slipper man å ha en hel plate i skapet som frister. :D
Forøvrig finnes det endel sukkerfritt smågodt i svenskebutikker over grensa, men det anbefales ikke da det er ekstremt hardt for magen... Ikke noe for en to-timers biltur liksom. :p
Hege_ sa for siden:
Det blir en hel del gass ja..:D
Har prøvd en marsipanpølse uten sukker fra Sverige og til og med mannen min syns den var ok selv om han ikke er ihuga lavkarber.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.