raptor sa for siden:
Så hva har dere med i sekken når dere skal på tur med ungene, svigermor og bikkja? Jeg har en atkinsbar i lomma, jeg. Kjedelig!:p
raptor sa for siden:
Så hva har dere med i sekken når dere skal på tur med ungene, svigermor og bikkja? Jeg har en atkinsbar i lomma, jeg. Kjedelig!:p
sirimor sa for siden:
Macademianøtter eller mandler og så 85% Lindt sjokolade og en flaske med vann :)
Iset sa for siden:
Nøtter, boks med salat etc, kaldt kjøtt/grillkylling... Nøttemuffins kanskje? Ketolysepølser i termos med kokende vann hadde jo vært greit, men de pølsene får jeg ikke tak i. :sur:
jeef-micro sa for siden:
babybel-oster, fiberrik, salat, kokt egg, prinsessebrød masse vann, atkinsbarer, (endulge med kjeks er jo et godt kviklunsj alternativ viss du ikke er på induksjon)
Fjonken sa for siden:
Salat...
guro sa for siden:
"omelettpizza" i passe stykker og tykke havrepannekaker går også fint. En god urtete på termosen.
Fjonken sa for siden:
Albertinevaffler.
elian sa for siden:
HVOR får man tak i de pølsene da?
Fjonken sa for siden:
Du kan sjekke i lokale slakterbutikker om de selger lavkarbopølser der. Her i Stavanger er det i allefall en som gjør det.
luringen sa for siden:
måtte i så fall være Utra eller Ica maxi kanskje??
Nille sa for siden:
Ketolysepølsene er utviklet av slakteren hos Meny Stoa.
[color=purple][/color]
Her er forhandler liste:
[quote=www.ketolyse.no]
Arendal
Harald Slakter:
Produkter: Forskjellige Ketolysepølser med max 0,2 gram karbohydrat pr 100 gram
Adresse: Maxis Senter, Vesterveien 44, Telefon 37 02 34 60
[size=1][/size]
Madam Reiersen Restaurant
Produkter : Har egen Ketolysemeny med passende mat og drikke til personer som følger ketolysekuren.
Adresse: Tyholmen Arendal. Telefon: 37 02 19 00
Reiser du langt for å handle, kan det være en fordel å ringe butikken på forhånd å be butikkpersonalet legge av de varerne du ønsker å kjøpe!
[size=1][/size]
Meny Arena
Adresse:Vesterveien 4 4836 Arendal.
Meny Stoa - Arendal
Adresse: Åsbiveien 2, Stoa Arendal. Telefon: 37 00 05 00
Meny Krøgenes - Arendal
Adresse: Tromøyveien 1, Telefon: 37 06 20 00
Meny Grimstad - Grimstad
Adresse:Bark Silasvei, Telefon: 37 25 27 70
Meny (Saltrød Mat A/S)
Adresse: Blautmyra, Telefon: 37 06 09 30
Meny Sørlandssenteret - Kristiansand S
Barstølveien 33 telefon ; 38 12 93 50
Meny Grim - Kristiansand
Grimtorvet 2 telefon: 38 17 96 50
Meny Vågsbygd - Kristiansand
Sagmyra 7 Telefon; 38 00 10 10
Meny Albert - Kristiansand
Olav Trygvasonsvei 2 Telefon ; 38 10 44 00
Frittstående forhandlere
NICO mat
Nessgata 22, 4480 Kvinesdal . Telefon 38350120
[size=1][/size]
Lager egne lavkarbohydratpølser, KH mengden er ukjentt og de er ikke merket med godkjenning fra ketolyse AS.
[/QUOTE]
I tillegg får du forskjellige typer lavkarbo pølser hos Slakter A. Idsøe i Stavanger. De sender også til andre deler av landet. Jeg har smakt 3 forskjellige varianter, bl.a. en av kylling. De er knallgode !
[color=purple][/color]
Quippini sa for siden:
Men når ungene, svigermor og bikkja ikke skal være med, og turen varer en ukes tid - hva putter dere i sekken da??
Uten tilgang til kjøling og med vekten du skal bære på å ta hensyn til - og dagsetapper på 7-10 timer og det energibehovet det medfører.
Blitt hekta på "toppsamling" og sliter litt med å finne riktig/praktisk mat å ha med på fjelltur :kadetgaar
olehagen sa for siden:
Hvor finner jeg oppskrift på Albertinevaffler ? Høres fristende ut ! :)
Fjonken sa for siden:
På oppskriftsforumet her inne.. Eller så har jeg en modifisert oppskrift inne i dagboka mi et sted..
olehagen sa for siden:
Takk. I dag storkoste vi oss med vafler, godt smør og rømme. :)
auroraborealis sa for siden:
Hmmm, tro om Harald Slakter sender til andre deler av landet??...
:)
Carisma sa for siden:
Yoplait 0,1 med lindberg müsli...
Hyper sa for siden:
Hvor mye koster frakt og sånn på disse da tro?Og hvor godt holder de seg i posten...?
Jeg bor i Bergen..
Nille sa for siden:
Tror bare du må ringe dem jeg... Vet ikke hva det koster.....
Hyper sa for siden:
Eggesalat;)
Oppskriften finner du her inne...bare søk...
Nammenam!
Kristian sa for siden:
I det siste har jeg begynt med mye karbohydrater dagen før og så strengt lavkarbokosthold. Dette har gitt meg utrolig mye energi og jeg har blitt betraktelig sprekere. Det jeg ikke vet er hvor mange dager denne oppkarbingsdagen holder. vil tippe to dager.
Det du kan gjøre er å spise mye karbohydrater dagen før du skal begynne å gå og så kjøre strengt lavkarbo hele dagen mens du går og så avslutte med høykarbo hver kveld, som foreksempel müsli i vann.
Forslag til lavkarbomat er kokt egg, makrell i tomat, tunfisk i olje eller osteterninger. Men la ikke meg bestemme hva du skal ta med men ta heller med det du liker. Husk å spise før du blir sulten eller utmattet. Lykke til og god tur.:)
Quippini sa for siden:
Oppkarbing og høykarbo er ikke aktuellt, problemet er ikke mangel på energi, men holdbarheten og vekten/volum - jeg spiser unektelig MER når jeg er på tur enn ellers :)
Brokkoli og kyllingfileter er ikke morsomme etter 3-4 dager i sekken i sommervarme (les: uspiselig), og hermetikk er blytungt, sekken veide veldig nær 30kg sist jeg var på tur.
I matposen var det da: Kyllingfileter, laksefileter, blomkål, brokkoli, tunfisk i olje, linfrøolje, udo's, proteinpulver, fiberrik, tubeoster, hardkokte egg, Atkins frokostblanding og bars, makrell i tomat og hermetisk skinke.
(sikkert noe jeg har glemt) Dertil hadde jeg rosiner og søte havre kjeks som jeg ikke trengte, men som var med i tilfelle jeg skulle gå helt "tom"
Blytungt, og en del av det ble dårlig før jeg fikk spist det opp...
Har prøvd å tørke kjøtt, kylling og grønnsaker selv, men er ikke helt fornøyd med resultatet.
Kristian sa for siden:
Er enig i at hermetikk kan være tungt. Men den er like god etter en uke i sekken. Makrell i tomat syns jeg er perfekt for den inneholder både proteiner og grønnsaker i form av tomatsaus. Du trenger ikke boksåpner til den heller. Jeg hadde med bønner på boks på min tre dagers sykkeltur men det var ingen suksess. ble veldig fort lei de og så var de blytunge. Makrell i tomat veier mye mindre.
Jeg opplevde at jeg spiste veldig lite på min tur. sikkert fordi jeg kjørte hardt.
hans sa for siden:
Porsjonsposer med proteinmel 80-20 kasein/myse og nøttemiks som fettkilde. Veier niks i sekken og alt du trenger er bekkevann i tillegg. Kjedelig? Ja, hvis turmaten er viktig som en del av kosen med å dra ut i naturen. Tar med fiskestang og håper på litt variasjon på den måten. Passer til 1-3 dagers turer der en skal bevege seg mye. Husk salt og vitaminer :)
norjord sa for siden:
Hei. Jeg bruker snaksposer med tørrfisk. Tar ikke mye plass og er lett i vekt. Mvh Linda
slappfisken sa for siden:
lavkarbo turmat??
Makrell/tomat er topp, varier med turistproviant (eller heter det snurring??) og tunfisk/peppermakrell i olje. Litt spekemat går vel også an (det blir muligens litt salt, men) og etpar bokser med first price sin knallgode leverpostei, kanskje?? å holde salat frisk er vel litt verre, men husker jeg ikke helt feil får man kjøpt spesialbokser til frukt/grønt som skal duge.. Lykke til!
SunnhetMedSirrup sa for siden:
osteeknekkiser. fint også med en boks first price leverposter eller lignende! :)
nunnen sa for siden:
Harald Slakter, sender til hvor som helst.
Han sender opp til 10 kg i pakken.
Eg bor i Stavanger og har nettopp bestillt 10 kg, kommer da på 212 kroner i frakt.E ikkje så galt da:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.