< Tilbake til oversikten

Menkomel kremtopping

Summer sa for siden:

Noen som vet om det går an å spraye den på en kake og legge marsipanlokk over, eller om den faller helt sammen da? Må jeg ha den oppå? prøver å komponere en marsipankake som jeg kan spise

Fjonken sa for siden:

Sånn sprutkrem holder ikke fasongen lenge. Og med et tungt marsipanlokk over blir kremen etter kort tid til tynn saus som trekker inn i marsipanen og gjør denne klissete og ekkel. Bruk heller skikkelig krem.

Carisma sa for siden:

Den faller helt sammen.... :(
Men du kan ikke bare vispe krem av noe av det andre som finnes? Maizenna-fløten for eksempel? Den er et h****** å få stiv, men med tålmodighet og iskald bolle tror jeg det kan gå.

Fjonken sa for siden:

Dersom du ikke tåler krem finnes det flere alternative vispbare kremblandinger i helsekosten. JEg brukte det da min sønn ikke skulle ha melkeprodukter pga melkeintoleranse.

Siljevanilje sa for siden:

hvis du er heldig får du tak i erlet i helsekosten. vi tar det ikke inn, fordi det er en grossist vi ikke bruker til vanlig også er det en sinnsyk dyr frakt. så da har vinninga gått opp i svinninga for lenge siden.

men hør med helsekosten, eller stor sortiments butikk, eks. meny o.l.

jeef-micro sa for siden:

må du lage kremkake da?
dersom du ikke finner noe alternativ tenker jeg??
eller kanskje det må være krem på marsipankaker?

Summer sa for siden:

Joda, det er mange andre kaker jeg kan lage (eller, mange og mange, men hvertfall noen andre kreative rotihop greier).

Det var bare det at Poden ønsket seg kake med hjemmelaget marsipan til bursdagen min. :D Men det lureste er nok om jeg lager Fedons franske til min bursdag, så får farmor lage sin marsipankake til pappan sin bursdag når vi skal dit i helgen (det er 6 dager mellom oss, så det blir mye kake den uken. :p ).

jeef-micro sa for siden:

smart... de kremgreiene på boks er i allefall ikke så lurt på kake... (tro meg -jeg har prøvd) det smelter og flyter utover, og blir helt gugg...

Summer sa for siden:

Ok, da får eventuell topping komme ved siden av.

Fjonken sa for siden:

Moset jordbær under marsipanlokket kan vel kanskje duge også kremtopping oppå lokket..

Summer sa for siden:

Det var lurt.

Jeg kan lage to luftige frokostpannekaker. Mose jordbær å ha mellom, skjære bananbiter å ha oppå (bunnen blir jo helt uten sukker, så da er banan ok tenker jeg), også legge marsipanlokk oppå, og spraye menkomel rundt langs kanten, eller ha annenhver jordbær og topping oppå eller noe.

Genialt hva?

Iset sa for siden:

Erlet er knallbra, men vi slet også med å få det inn pga frakt og slikt. Men det er nok det beste du kan få tak i. :)

guro sa for siden:

Sånn moset jorbær er godt til/i/på den franske også - men da var krem og marsipan helt borte vekk :o

Summer sa for siden:

Nei, den Franske skal serveres slik jeg fikk den hos deg, meb bringebærsaus på! *vann i munnen*

Fedonisten sa for siden:

Hva med å lage en nøtte-marengs-aktig-bunn og ha på fyll og krem på toppen?

har ikke oversikt over hva du kan spise og ikke jeg....

luringen sa for siden:

fikklystpåkakenå

Siljevanilje sa for siden:

:ja: det smitter tydelighvis

Summer sa for siden:

Har du en oppskrift på en nøtte-marengsaktig bunn? Det høres godt ut. :)

Summer sa for siden:

Takk, takk. :) Jeg kan ikke spise hasselnøtter, men jeg kan vel bruke mandler i stedet?

Fjonken sa for siden:

Alle slags nøtter funker til sånn nøttemarengs.. Ta det du liker og det du har lyst på.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.