< Tilbake til oversikten

Kokosmelk

SjokoMons sa for siden:

Er det noen som har prøvd "Krar" kokosmelk? Det er det jo bare 2g karb per 100g og i fløten er det bare 1,3g:stortsmil

Tenker også på om det er mulig å lage sjokoladepudding og vaniljesaus av kokosmelk?:hungry:

Noen som har prøvd? Hvis ikke vil jeg prøve dette til helgen og se hvordan det går:p

Fjonken sa for siden:

Jeg har ikke prøvd den kokosmelka du nevner, men jeg har brukt kokosmelk som erstattning til melk og melkeprodukter i svært mange ting. Blant annet laget sjokoladepudding og sjokoladekake og boller og kakefyll, småkaker, fromasj m.m. Kokossmaken er jo fremtredene da, men maten blir ikke så ille verst til tross.

Fjonken sa for siden:

For øvrig er Santa Marias Thai kokosmelk bedre fordi den bare har 0,5 g karber pr 100 g melk.. :D

SjokoMons sa for siden:

ojjj... da må jeg kjøpe den i stede i morgen!
takk for tipset:D

Jeg prøvde nettopp å lage rømmegrøt med soyaprotein og koksmelk og det funka det:heia:

Men fikk det ikke til å skilde seg da så jeg brukte meierismør oppo jeg:stuart:
Kan ambefales!!!

Fjonken sa for siden:

Så bra.. Legg inn oppskriften på oppskriftsforumet a.. Flere som har etterlyst rømmegrøt vet jeg.. ;)

mett.og.glad sa for siden:

Jeg drikker kokosmelk rett fra kokosnøtta. Kan noen si meg hvor mange karber den klare væsken i kokosnøtta inneholder? Det er en fantastisk drikk, men jeg er usikker på om jeg må spise kokosen fra nøtta i tillegg?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.