< Tilbake til oversikten

Krydret grillribbe

Amagetha sa for siden:

Noen som har peiling på kalori-innhold i grillribbe?

Kjøpte den på rema 1000, ellers vet jeg ikke mye om den?

polvott sa for siden:

Står grillbein i Atkinsboken:

Karbo: 0
Fett: 19,9
Protein: 17
Kalorier: 247

Vet ikke om det er det samme da.

Nille sa for siden:

Det er jo komplett umulig å vite hva krydderet på grillribben inneholder da. Det finnes ikke bare ETT krydder liksom.... Inneholder krydderet sukker (noe det ofte gjør) kan den inneholde mye karber. Det beste er å spørre der det er solgt. De er pliktig til å kunne oppgi slikt på forespørsel.

mofe sa for siden:

Nille-dama, hun spurte om kalorier, ikke karber :)

Fjonken sa for siden:

Kaloriene finner en via matvaretabellen.. Karbene er det verre med. Så det jeg har gjort er rett og slett å vaske av krydderet og derretter skrape kjøttet. Smaken sitter merkelig nok igjen i kjøttet til tross for at det meste av krydderet er fjernet. Jeg har gjort dette med hell et par ganger. Elsker ribbe, men får jo ikke kjøpt noe uten det hersjens grillkrydderet på.

Nille sa for siden:

Ja, så det nå - men jeg svarte på grunnlag av Polvott sitt innlegg hvor det står 0 karber. Samma det, - er det ikke kalorier i sukker da ? Dumme meg, trodde deg jeg :p

Hege_ sa for siden:

Når vi snakker om krydder. Har bestilt masse grillkrydder (og mye annet krydder) fra culinario.no og det ER SÅ GODT det krydderet. Har fått mange tilbakemeldinger på det også når jeg har servet det til gjester. Anbefales meget sterkt.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.