Trenger litt hjelp her, for å være sikker på at jeg har forstått eller misforstått skikkelig. :confused: I dag gikk jeg til innkjøp av Polarbrød ekstrem. Har jeg da forstått det riktig at jeg kan trekke kostfiber fra Karboinnholdet? Altså, karboinnhols 28g minus 13g kostfiber, sånn at det ender med at 100 g polarbrød inneholder 15 karber. ER dette rett eller?
Jeg har prøvet at fortælle mine danske lavkarbo venner at det forholder sig sånn, men de tror mig ikke. Hvor kan jeg finde det på skrift så jeg kan overbevise dem?
De må jo tro hva de vil. Hvis de velger å IKKE tro det, så lurer de jo kun seg selv ! :p
[color=purple][/color]
Men det ER slik i Danmark også. Jeg vet ikke hvor man finner EU-standarden hen.
[color=purple][/color]
I den norske "Den store matvaretabellen" står det klart og tydelig at karbohydrat innholdet er med fiber trukket fra. Vet ikke om det finnes en tilsvarende Dansk, men jeg skulle nå tro det.
[color=#800080][/color]
Skal sende en mail til en Dansk lavkarbo venninde av meg og høre om hun vet hvor vi kan finne slikt. Hun er journalist i DR, så hun har vel mulighet til å finne slikt :)
[color=purple][/color]
Ja den med minus karbo er nu morsom, men det hjælper ingenting.
Håber din danske veninne kan fortælle noget om det Nille.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.