< Tilbake til oversikten

Jeg har merket 3 bivirkninger på Skaldeman ...

114-&gt;92-95 sa for siden:

... Siden slutten av januar så har jeg merket dette:

1: Jeg har gått ned 10kg
2: Jeg merker pulsen/hjertebanken min mer enn når jeg spiser mer karbo
3: Jeg blir trøtt/gjesper ofte (har masse energi)

Nummer 1 er jo en utrolig bra bivirkning, de to andre er ikke like bra.

Noen som har merket nummer 2? Jeg karbet opp i påsken og kjente ikke noe til følelsen av pulsen/hjertebanken. Med en gang jeg senket karboen etter påsken så er den følelsen tilbake.

Nummer 3 er jo helt ok, andre som har merket den?

HP sa for siden:

1. flott
  2. du lever - ikke værst det.
  3. mulig at det har med ustabilt blodsukker å gjøre.

Du kan jo poste dagsmenyene dine siste uken (hva og hvor mye du spiser når, fysisk aktivitet ol.) så har vi et grunnlag å uttale oss om.

3: Blodsukkeret mitt ligger stabilt på 4-tallet så det er nok ikke det!

HP sa for siden:

hvordan ligger inslinnivået da?

Det vet jeg ikke. Noen annen måte å finne ut det enn å gå til en lege?

HP sa for siden:

Det finnes nok måleapparat for insulin også. Men dagsmenyen, sammen med en aktivitetsplan og når trøttheten inntreffer er nok en bedre måte å finne problemet på. Kommer der en meny?

jeef-micro sa for siden:

hva med å prøve med litt mere karber og se om du tåler det?

Miroslav sa for siden:

Jeg har også merket at jeg kjenner hjerterytmen mye bedre etter måltider og har fundert veldig på hva det kommer av. Kan ikke si jeg er helt komfortabel med denne bieffekten, som blir borte hvis jeg spiser litt mer karbohydrater. Hvis noen har svar vil jeg gjerne vite hva det kommer av.

Huldr sa for siden:

Jeg vet ikke, men jeg tenkte når jeg leste det du skrev Miroslav - at det kan være forbrenningen/ stoffskiftet øker litt for raskt.

Det er nok lurt å øke karbonivået til et som føles mer komfortabelt... :)

Kristian sa for siden:

1. Det ble slutt på gjespingen min etter at jeg begynte med magnesiumtablett om kvelden, for da sover jeg litt lengre.:)

sjoslor sa for siden:

Jeg er bare i slutten av min første uke på Skalderman, og har merket direkte hjertebank av og til. Jeg synes jo dette er litt ekkelt, men er ikke direkte redd. Jeg hadde tenkt å bare overse det, iallefall sånn i første omgang. Jeg tror kroppen min er helt sjokkert:eek: den får jo fett så det holder etter 30 år omtrent uten:lol:
Forhåpentligvis er jeg ikke helt på viddene her!

Kitt sa for siden:

Ofte kan denne hjertebanken komme av for lave verdier av kalium og magnesium!
Ketolysepillene er laget for å motvirke nettopp sånn ting!

Sjanten sa for siden:

Jeg også opplever veldig sterk puls/hjertebank. Har spist ketogent 3 uker og synes dette har blitt sterkere og sterkere. Mest ubehagelig er det når jeg legger meg om kvelden. Kjennes som uro i kroppen og gjør det vanskelig å sovne.

Jeg tar tilskudd så har ingen mangler ifølge blodprøvene. Går det over, eller er dette vanlig når man er i ketose generelt? Noen som vet?

Kitt sa for siden:

Mange som må ta mer magnesium enn det som er vanlig!

Jeg må ta 600mg hver kveld for i det hele tatt å få sove. Hvis ikke kribler og kryper det i beina min og jeg kjenner pulsen langt opp i ørene!

Det er ikke vanlig å sjekke for magnesium på vanlige blodprøver og det er heller ikke farlig å ta litt mer enn anbefalt dose!

Vel verdt å prøve!:)

Kanutten sa for siden:

Da skal jeg også prøve ta mer magnesium.. Jeg har også fått så kraftig hjertebank. Hjertet bråker såpass mye at jeg har problemer med å få sove.. Især når det uler og piper i ørene i tillegg. :p

Sjanten sa for siden:

Himmel så merkelig....trodde nemlig det var jeg som begynte å bli frynsete i nervene jeg...

Takk Kitt - jeg tar foreløpig kun 300 mg magnesium så da har jeg litt å gå på ja! Kanskje du akkurat reddet nattesøvnen.... Det er virkelig helt for j.... å legge seg og kjenne hjertet omtrent dunke gjennom brystkassa. Da er det kanskje ganske vanlig å bli rastløs på dette kostholdet også? Regner med det er det folk kjenner som mer energi...?

sjoslor sa for siden:

Jeg tar allerede 600 mg magnesium og 2 tabletter kalsium ( 1000 mg tror jeg) hver dag, og noe mer enn det blir frarådet av både apotek og lege, så jeg tror jeg bare får stå i det en stund. Jeg har iallefall ingen kramper eller problemer med dogåinga:flau:

Ut i fra det jeg har lest her inne og i den GI-Null av Skaldeman så er det jo normalt å ha en reaksjon en stund, spesielt hvis kroppen ikke er vant et slikt kosthold.

Kitt sa for siden:

Litt er normalt, ja, men det har vært tilfeller der vedkommende har blitt sendte å sykehus med blålys fordi man tror det er hjerteinfarkt!!!

Så litt obs skal man nok være uansett!

Fint at du hører på legen din, men er som sykepleier generelt skeptisk til medisinske råd fra de som jobber på apoteket! De vet mye om det som står rundt om, men har absolutt ingen klinisk erfaring!!! Og det innrømmer de villig vekk om du bare spør!;)

Kanutten sa for siden:

Nå vet jeg at vanndrivende medisiner kan gi hjertebank.. Kanskje hjertebanken kommer grunnet at vannet forlater kroppen i høyere tempo enn hva det gjør på høykarb og ikke så mye medisinen???

LaVidaE sa for siden:

Jeg har merket at fordi maten nesten ikke inneholder vann, har jeg veldig lett for å bli dehydrert: vondt i ryggen (nyrene), slapp og svimmel.
Jeg drikker nå 1-1,5l vann iløpet av natten.

om jeg ikke spiser 4oo-600 magnsesium, får jeg angst symptomer, uro, kribleing i kroppen, hjertebank, skjelver, vokner kl.03-05 om natten og får ikke sove.
Må ta 400 magnesium før jeg hopper til køys, og ofte 200magnesium om jeg vokner om natten.

Kalsium og kalium har jeg fått beskjed om å kutte ned på, og tar derfor bare halv does kalsium som før.

Mitt råd; ha vann og magnesium tabletter på nattbordet, unngå kaffe7te etter kl.17.oo for å unngå at vannet renner ut i do..haha.

Bjorn47 sa for siden:

Hei, Jeg har hatt det samme som deg men naar jeg gikk over til og spise sea food til vaert maaltid etter og ha lest denne artikkelen
hubpages.com/hub/The-72-trace-elements
var tilskudd ikke nodvendig.
I tilegg naar jeg spiser 0 karb saa gaar all angst og frykt bort
Humoret blir ogsaa topp hele tiden
Det heter vissnok vLCHF og hvis du soker paa Mats Forsenberg paa www.youtube.com kan du faa mye informasjon, han blogger ogsaa paa
www.lchf.se

lykke til

Bjorn

Nerthus sa for siden:

hmmm - trodde det bare var jeg som hadde det med "hjertebank" om kvelden spesielt. Vanskelig å sove når pulsen overdøver tankene hehe :)

Tar alle ketolysetablettene og 600 mg magnesium hver kveld - har dog plutselig blitt plaget med mye og kraftige kramper i beina til tross for overnevnte - burde jeg vurdere å legge til en 300 mg til kanskje? Spiser for tiden veldig lite karbo - vi får se litt i jula nå da - det blir noe mer karbo i maten med julematen - kanskje jeg vil merke forskjell da:)

Vil også legge til at jeg har spist lavkarbo i 1.5 år nå... så dette er ikke "start-symptomer" - men de har variert litt over tid.

Kanutten sa for siden:

Jeg har fått beskjed om å IKKE tar mer magnesium da det var påvist for mye av det i blodet mitt. Så det at overskuddsmagnesium fyker ut med urinen er bambus. Men jeg kjenner at jeg savner magnesium! :hylgrine: Jeg har 100 000 000 maur i kroppen hver kveld! Legen påstod at man kunne bli avhengig av magnesium, og jeg tror ham så gjerne..

langaard sa for siden:

Magnesium i for store doser, fører til diare som igje kan føre til dehydrering! Selverfart:( Ta en blodprøve for å sjekke verdiene:)

Nerthus sa for siden:

Har ikke diare. Har chrons - og er stort sett symptomfri så jeg merker kjapt om diareen tar overhånd. 600 mg anser jeg ikke for stor dose heller da ;) HAR drukket noe mindre vann den siste tiden - 20 minus frister ikke så mye til vanndrikking av en eller annen grunn, så det sammen med den strenge kulden kan kanskje være årsak til krampene? Hvem vet ;) Har slitt med "opphengt immunsystem" pga virusinfeksjon de siste 2-3 mnd så det har sikkert også en innvirking... sukk... det er alltid noe å klage over ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.