Det var vel Begood i en eller annen tråd her på forumet som gjorde meg litt nysgjerrig på denne forfatteren. Så jeg bestilte både Natural Hormonal Enhancement og Hormonally Intelligent Exercise.
Etter å ha lest litt rundt på nettet så er det flere som er uenig i Faigin sitt syn på flere ting, spesielt på hvor anabolt GH er (flere som mener at det er lite anabolt og at det er minimalt anabolt på en diett som er lavkarbo).
Her er et sitat fra Lyle McDonald:
"The biggest htat I can recall off the top of my ahead, the issue with glucagon (he's not alone in this particular screwup, Sears and many others makes it, even DAn made it in Bodyopus).
glucagon is a potent fat mobilizer in rats.
multiple studies show that it does NOTHING to fat cells in humans.
it affects ONLY liver metabolism
so all of his crap about lowering insulin and increasing glucagon and that affecting fat mobiilzation, just completely and utterly wrong."
Noen som har noen tanker og erfaringer om denne boken/forfatteren?
Jeg synes boken og opplegget er bra, noe mer detaljert enn Fedon Lindbergs naturlig slank - det er samme opplegg. Bortsett fra at Faigin anbefaler en syklisk modell der en noen dager i uken spiser tilnærmet en bra Atkins induksjon.
Lyle McDonalds sitat synes jeg at faller på sin egen useriøsitet.
Selv har jeg gått over til NHE i vel en måned nå, og føler meg mye bedre enn før da jeg gikk på ren lavkarbo. Vektmessig var det NHE som hjalp meg til å bryte et særdeles langvarig platå. Jeg vil ikke si at vektnedgangen har skutt fart akkurat etter at jeg begynte med dette opplegget, men på meg ser det til å virke bedre enn bare lavkarbo i alle fall.
Jan.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.