< Tilbake til oversikten

kokosmelk kakao - med skum?

dingpot sa for siden:

Er det mulig å skumme kokosmelk? Jeg tenker da på å lage kokosmelkcaffemocca :D Og det beste med hele caffemoccaen er jo skummet på toppen! :rolleyes:

Selvfølgelig er det bare å teste det ut,men jeg ville bare høre om noen vet om det er mulig først, likevel ;)

sirimor sa for siden:

Vet ikke, men høres veeldig godt ut. Spør Fjonken, kokosmelkkakao...
Har en boks Thai fra Santa Maria i skapet. Har ikke prøvet ennå, er litt redd for at det faller altfor godt i smak :o

Fjonken sa for siden:

Det tror jeg neppe er mulig. Kokosmelka er temmelig tung og feit.. så jeg klarer ikke helt å se for meg sånn cappucinoskum ut av det. Men du kan jo prøve å pisken og se om det går. Ellers er det jo ikke farlig å slenge på en kremfløtekladd på toppen da.. Digg det og..

Men prøv ikke sukkerfri sjokolade som erstattning for kakaoen. Det prøvde jeg i dag og det funka dårlig. Cevalier bare klumpet seg og så riktig udelikat ut..Så den porsjonen gikk rett i vasken.

moijk sa for siden:

Nå er kokosmelk pakket med fett, og da mettet fett (minst sunne).. 206 kcal, 2g protein, 21,3g fett og 1.3g karbohyderat. som klart er mindre karbo enn melk, men ser ikke helt fordelen over eks lettmelk, på 46 kcal, 3.3g protein, 1.5g fett og 4.7g karbo.

og for de som ikke vet det, er kokosmelk laget av å filtrere vann igjennom malt kokonøttkjøtt.

Huldr sa for siden:

Hei mojik :)

Lettmelk funker ikke på lavkarbo. Det skal være mye fett på bekostning av karbohydrater.

Og kokosfett er faktisk sunt :)

Fjonken sa for siden:

Kokos melk kan lages slik det beskrives her, men det er også kokosmelk som er laget av selve kokosaften og uttrekk av fettet i kokosmassen.

Og her i lavkarboland er mettet fett faktisk sunt. Tro det eller ei!:)

SjokoMons sa for siden:

Jeg har prøvd å skumme kokosmelka med melkevisp og det gikk ikke.. ble liksom ikke noe mere ut av det en at den ble litt tykkere men var enda melkeaktig!:mad:

Fjonken sa for siden:

Men det var vel i romtemp? Prøv å varm opp melka litt i mikron sånn at fettet smelter. Kanskje lettere da?

SjokoMons sa for siden:

Ok det skal jeg prøve i kveld:rolleyes:

Cool om jeg får skummet den!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.