Hjelp!
Nå har jeg vært på to skiferier, alpint, og da må jeg innrømme at lavkarbo-prinsippene svikter litt. En pils, som gjerne blir til fem-seks i godt selskap, smaker jo skrekkelig fortreffelig etter en lang dag i bakken.
Og nå ble det ganske mange digge dager i bakken på tampen av sesongen (janmesi gikk på krykker i nesten hele vinter, og hadde - forsiktig sagt blod på tann både hva gjaldt ski og after-ski)!
Merker nå at dette har lagt seg rett over beltestedet!
Skal det virkelig så lite til - jeg har hørt andre som har nevnt at vi lavkarbo-spisere rett og slett tåler mindre karbo, spesielt slike ekstrem-karber som pils ... Er det noen andre som har lignende erfaringer?
Tja - to ferier - fem-seks pils på afterski - nøyaktig HVOR mye pils snakker vi om? Og hvor mye addisjon til ...uhm... håndtakene? Det kan jo være du innbiller deg mindre øl enn det egentlig var, og mer håndtak en det egentlig er nå? Eller?
Det er det jeg tror også. Nå går øl "rett i toppen" med en gang. Må vel bare rett og slett kutte det ut, da ... Snufs. Vin funker liksom ikke på afterski ...
Jeg tar meg en tur på Oslotreffet - ut i solen i det fine været,
Jeg kan ikke uttale meg så mye om øl, for jeg er helst en vindrikker, men der jeg før kunne helle innpå en hel flaske i løpet av en lang kveld uten problemer, er det nå nok med et glass for å få det til å suse og bruse under topplokket.
Når sant skal sies, så kjenner jeg at Redlight lavkarbo-øl gir knapt noen rus i det hele tatt, i motsetning til vanlig øl, det kan jo ha noe å gjøre med at karbene er borte, mens alkehylen er intakt...
Jan.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.