< Tilbake til oversikten

Ringnes - nå er jeg rasende!

Karin sa for siden:

Jeg har nå sendt min tredje mail til Ringnes. Den første var sendt 1.4., den andre 11.4. De har ikke svart på noen av dem. Det syns jeg er dårlig!

Spørsmålet mitt er kanskje ikke det viktigste her, men jeg lurte i alle fall på om de har til hensikt å begynne med slimline tonic (altså sukkerfri) her i landet.

Det forekommer meg at det er en vits at de har en kontaktadresse, hvis de ikke har tenkt å svare på henvendelser.

Min første mail var positiv, oppmuntrende og forventningsfull.

Min andre var litt stiv, jeg etterlyste et svar.

Min siste var relativt kritisk, der jeg også kommenterte at det er liten vits med en kontaktadresse hvis man aldri får svar. Jeg sa også at hvis jeg ikke fikk svar relativt snart, ville jeg rapportere dette til f eks forbrukerombudet, aviser og diverse internett-fora.

Så da blir dette det første internett-forumet jeg rapporterer det til. Herved gjort. Selv om de ikke har fått sjansen til å svare på den mailen ennå. Men dere kan nå vite det i alle fall.

Jeg sier fra hvis jeg får mail fra dem.

Hege_ sa for siden:

Helt enig. Det er kjempedårlig å ikke svare på henvendelser fra forbrukerne. Det er tross alt vi som skal kjøpe varen og gjøre at Ringnes tjener penger slik at folka som jobber der kan få lønn.
Hva er Slimline tonic for noe?

HP sa for siden:

Jeg har også sendt mail til Ringnes angående deres Naturlige Imsdal og Farris "kildevann" - tilsatt kunstig søtstoff. :rolleyes: Aldri fått svar. :)

Karin sa for siden:

For noen... Æsj!

Slimline tonic er sukkerfri tonic. Jeg syns gin&tonic er godt - drikker nesten bare det når jeg er i UK. Nå sist tok jeg med meg en del liter hjem, men de varer jo ikke evig! Derfor tenkte jeg at jeg skulle spørre. Det er jo massevis av folk her i landet som foretrekker sukkerfritt både det ene og det andre, ikke bare oss lavkarbo-folk, og jeg har inntrykk av at flere og flere drikker gin/tonic nå, så jeg tenkte meg at det måtte være et marked for det. Og Scweppes, som Ringnes lager her til lands, har jo sukkerfri tonic i andre land, så hvorfor ikke her?

Men når de ikke engang gidder svare...!

Karin sa for siden:

Men nå har de faktisk svart... (Kryss i taket)

Her er svaret:

[LEFT]Hei Karin[/LEFT]
[LEFT][size=2][/size] [/LEFT]
[LEFT]Takk for henvendelsen din. Ganske riktig er veksten i sukkerfri brus økende, ikke bare i Norge, men i resten av verden også. Schweppes Tonic er tilgjengelig i en sukkerfri "light" utgave i England, der sukker og kosthold står enda høyere på dagsorden enn det gjør her hjemme. I sør-Europa selges det også mye Tonic, men der drikkes også Tonic som en leskedrikk, i tillegg til å brukes som en mixer.[/LEFT]
[size=2][/size]
Schweppes og Ringnes vurderer hele tiden markedet, og en sukkerfri Tonic er et aktuelt produkt. I mellomtiden er importert sukkerfri Schweppes Tonic tilgjengelig i Ultra butikkene i Norge.
[size=2][/size]
Ha en fortreffelig dag!
[size=2][/size]
Mvh
[size=2][/size]
Torstein Drogseth
Ringnes Marketing

Men det hjelper jo ikke stort, når det ikke fins noen Ultra-butikker her. Masse på Østlandet, dertil i Stavanger og Trondheim. Men altså ikke her.

Så får vi bare håpe at noe skjer sånn at de finner ut at de skal begynne å selge det litt flere steder. Hvis alle dere som bor i nærheten av en Ultra-butikk, begynner å kjøpe masse sukkerfri tonic...?

Huldr sa for siden:

Ja, dette var dårlige saker..!!!

Det er Ultra her i byen, men laaaaangt unna meg... må ta T-banen dit i så fall. Men det er jo mye annet morsomt der også (rett og slett en fascinerende butikk), så kanskje jeg skal gjøre det til et dagsprosjekt en dag... :D

Karin sa for siden:

Jeg har jo forøvrig nå funnet en løsning...

Datterens kjæreste bor i Porsgrunn. Han er i militæret nå, og bruker annen hver permisjon hjemme, og annen hver her. Og de har Ultra på Herkules i Skien... Kjæresten er en kjempegrei gutt, og han tar seg sikkert en tur på Herkules for meg innimellom...

Hvis ikke, må jeg besøke Nille og Iset og de...

Siljevanilje sa for siden:

jeg jobber rett på siden av ultra i stavanger jeg, da må du komme å besøk meg og.

Nille sa for siden:

Hjertlig velkommen romvenninna mi :love:

Mum 4 2 sa for siden:

Du. Finnes det ikke sånn ICA Maxi butikk i Bergen? Har inntrykk av at ICA Maxi her i Trondheim fører mye av de samme spesielle matvarene som Ultra har, og dermed er de kanskje påvirkbare dersom du etterspør produktet??

Bare en liten tanke ut i lørdagskvelden.

Skorpia sa for siden:

Det er mulig Ringnes er litt trege til å svare for de forsvinner antakelig ut av det noeske markedet. Så vidt meg bekjent er det kjøpt opp av Tuborg eller noe. I hvertfall et dansk firma. Tror Ringnes navnet forsvinner helt om noen år.

Mum 4 2 sa for siden:

Kom på at det er vel bare Maxi disse butikkene heter. Iallfall her i Trondheimsområdet. :)

janmesi sa for siden:

Se - de svarte!
[color=#000000][/color]
Hei,
Tusen takk for at du informerte oss i Ringnes om dette.
Vi har i en periode arbeidet med omgjøre forbrukernes mulighet for kontakt.
Det skal nå være mulig å nå ulike avdelinger raskere og mer effektivt enn før.
Vi beklager at mange forbrukere i enn periode ikke har fått svar. Vi håper dette nå ordner seg til det bedre.
[size=2][/size]
Med vennlig hilsen
Kommunikasjonsavdelingen til Ringnes

From: Jan Mesicek Forlaget Lille Måne [mailto:[email protected]]
Sent: Sat 4/22/2006 11:57 AM
To: ZR NO Ringnes
Subject: Kundebehandling? Les denne - dere får ikke spesielt god omtale

forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=164741#post164741
[color=#800080][/color]
Lurt å svare - mange brukere på lavkarbo.no !
[size=2][/size]
Vennlig hilsen
Jan Mesicek

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.