< Tilbake til oversikten

Ketosekjeft..

Fjonken sa for siden:

Jeg sitter nesten hver kveld med DEN knusktørre kjeften. Det skjer bare når jeg er i ketose og til tross for at jeg heller i meg vann kontinuerlig. Noen som har opplevd det samme og som har noen gode råd? Er så ekkelt med den tørre munnen..

Huldr sa for siden:

Fortsett å drikke masse :) Kanskje du trenger mer magnesieum og kalium også pga væsketapet.

Nille sa for siden:

At du er tørst betyr bare at ketosen funker og at du tisser mye. Eneste som hjelper er å drikke vann og f.eks. suge på nen "Läkerol" pastiller eller lign. (Ikke tygge dem altså !) og ikke for mange. Kroppen venner seg til etterhvert og det går over, men i mellomtiden må du bare passe på å drikke mye, tisse mye og glede deg over fettet som blir skylt ut samtidig. Som Scilla sier er det også viktig å få i seg nok mineraler også. de blir skylt ut sammen med fettet (bokstavlig talt) og jeg vil absolutt anbefale kalium og kalsium. Gjerne magnesium også om du får legg kramper.
[color=purple][/color]
Stå på Fjonken, du er en ekte Atkinser !! :D
[color=purple][/color]

Fjonken sa for siden:

Supert.. Skal prøve å få i meg en liter vann til pr dag. Da er jeg oppe i 3 liter..! Og kalsium og magnesium og kalium tar jeg jo hver dag.. når jeg husker på det da. Det hender det går fort i svingene. Takk for gode råd. Skal teste det ut.:)

SjokoMons sa for siden:

Hei jeg har akkurat begynt kuren min, og lurer på om det er flere som opplever den vonde smaken som kommer med tørsten? Er dette vanlig?:confused: :confused: :confused:

Nille sa for siden:

:ja: helt vanlig....

Fjonken sa for siden:

Ja, men tenk deg ketosekjeft i blanda røykekjeft da.. Sånn har jeg det.. Ikke særlig digg.. Gleder meg til jeg er moden for å kutte røyken ja..

SjokoMons sa for siden:

:D ja jeg er utrolig glad for at jeg aldrig sluttet å hoste når jeg prøvde røyke. Ble så flaut at jeg turte ikke fortsette å prøve med det....

Føler med deg! Men er kansje ikke lett å kutte røyken når man går på diett da...? blir liksom mye å gi slipp på o g passe seg for på en gang...

Fjonken sa for siden:

Derfor jeg skal vente til vekta er der jeg vil ha den.. ;)

Snikende Saccosekk sa for siden:

Søk på forumet og man skal jaggu få svar.. Dette forumet er jo en utømmelig kilde til informasjon om lavkarbo :-)

Jeg lurte litt på dette selv. Er ofte tørr i kjeften men regnet med at dette var en normal bieffekt. Godt å se at flere har opplevd det :)

Har ikke merket noe til dårlig ånde når jeg er i ketose derimot. Kanskje jeg må holde meg på det lenger (har en tendens til å skli litt inn og ut virker det som)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.