Jeg sitter nesten hver kveld med DEN knusktørre kjeften. Det skjer bare når jeg er i ketose og til tross for at jeg heller i meg vann kontinuerlig. Noen som har opplevd det samme og som har noen gode råd? Er så ekkelt med den tørre munnen..
At du er tørst betyr bare at ketosen funker og at du tisser mye. Eneste som hjelper er å drikke vann og f.eks. suge på nen "Läkerol" pastiller eller lign. (Ikke tygge dem altså !) og ikke for mange. Kroppen venner seg til etterhvert og det går over, men i mellomtiden må du bare passe på å drikke mye, tisse mye og glede deg over fettet som blir skylt ut samtidig. Som Scilla sier er det også viktig å få i seg nok mineraler også. de blir skylt ut sammen med fettet (bokstavlig talt) og jeg vil absolutt anbefale kalium og kalsium. Gjerne magnesium også om du får legg kramper.
[color=purple][/color]
Stå på Fjonken, du er en ekte Atkinser !! :D
[color=purple][/color]
Supert.. Skal prøve å få i meg en liter vann til pr dag. Da er jeg oppe i 3 liter..! Og kalsium og magnesium og kalium tar jeg jo hver dag.. når jeg husker på det da. Det hender det går fort i svingene. Takk for gode råd. Skal teste det ut.:)
Hei jeg har akkurat begynt kuren min, og lurer på om det er flere som opplever den vonde smaken som kommer med tørsten? Er dette vanlig?:confused: :confused: :confused:
Søk på forumet og man skal jaggu få svar.. Dette forumet er jo en utømmelig kilde til informasjon om lavkarbo :-)
Jeg lurte litt på dette selv. Er ofte tørr i kjeften men regnet med at dette var en normal bieffekt. Godt å se at flere har opplevd det :)
Har ikke merket noe til dårlig ånde når jeg er i ketose derimot. Kanskje jeg må holde meg på det lenger (har en tendens til å skli litt inn og ut virker det som)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.