silje sa for siden:
her skal silje og jeg rapportere vår daglige mage/rygg-trening:D
silje
ps: prøv å si navnet på denne tråden 20 ganger... fort.. ;)
silje sa for siden:
her skal silje og jeg rapportere vår daglige mage/rygg-trening:D
silje
ps: prøv å si navnet på denne tråden 20 ganger... fort.. ;)
Siljevanilje sa for siden:
ja, vi er sit ups buddies. nå er jo jeg på jobb, men jeg skal ta mine når jeg kommer hjem.
skal vi skrive antall og set og sånn her?
silje sa for siden:
japp, det synes jeg,da ?
oder?
:D
gleder meg;)
jess. det er ein deal det. også må me legge inn bilder når me har blitt fornøyde. :D
silje sa for siden:
ska me legge inn før-bilder og?
ja.. :)
nei.. me tar etterbilde;)
nei kanskje ikje det. hehe.. ;)
silje sa for siden:
ohh.. jeg har lagt ut bilder nå. det var ikke bra. ohh..
fotografsilje synes sikkert ikke bildene var så bra heller, men jeg gadd ikke styre noe mer enn at jeg holdt kameraet selv, og brukte blits..
ai ai. det er virkelig ikke noe kult å se sånt, men det motiverer meg på et rart vis.. uh..
jaja..
snakkes
kor du la de ut henne? dagboka di?
silje sa for siden:
la det egentlig i det førsta innlegget, men flytta det lenger ned, for det var så fælt å sjå det som det førsta ein såg når ein gjekk inn i tråden.. ligge et par postar opp..
hehe. ok. men har du tatt dagens sit ups snuppa?
henter frem pekefinger
hehe :klem:
silje sa for siden:
har ikkje det. sit og lese på dei øvelsane. skal me ta dei fire som står beskreve? (eg har ikkje ball)
må teste litt seinare kor mange repetisjonar, seriar osv:)
silje
ja. ska lese igjennom det når jeg kommer hjem.
har en ball, men den har nesten lufta gått ut av. ikke mye "piff" i den nei.
men på treningssenteret mitt, der har de "gode spretne baller" :lol:
silje sa for siden:
nais.. men eg har ikkje ball som sagt, og vil helst gjere noko som eg kan gjere heime.. som eg ikkje trenge nåkka anna enn meg sjøl til.. og litt viljestyrke.. (eg har ei matte då..)
vettu ka.. eg fjerne dei bildene eg.. dei e for fæle.. kan helle legge dei ut i lag med snertne etter-bilder...;)
silje
men du, me kan jo kombinere det programmet med basic sit ups og
eks
oppvarming : rull-opp x 15
hundretallet x1
liggende beinløft x15
planken 2 x max ( så lenge man orker)
også 50 vanlige sit ups
50 på hver side ( 25 på annen hver side x2)
eventuellt ryggtrening på matte eller.no
også tøyer vi ut lett.
silje sa for siden:
god idé!
eg synes det er rart at det ikkje stod antall repetisjonar og slikt i bladet.. men men..
eg må teste ut øvelsane før eg kan uttale meg om mengden..
siljis
nå har eg vært prøvekanin. hehe
dette gjorde jeg
oppvarming : rull-opp x 15. kan gjerne øke sett mengden etterhvert
hundretallet x1 , denne er nok med masse gangsperr fra før
liggende beinløft x15. -"-
planken 2 x max ( så lenge man orker) 1 gang på 20 s 2gang på 33 s
også 50 vanlige sit ups
50 på hver side ( 25 på annen hver side x2)
benprogram windsor pilates. (kun de øvelsene som lar seg gjøre på et trangt soveroms gulv)
og fysio program for å stramme insiden av låra :ja:
nå er jeg god å varm, men ikke svett. har holdt på en time ca.
nå skal jeg spise litt ost. og koke meg kokoskakao. fett+protein etter trening må være bra .
:D
silje sa for siden:
no har eg og prøvd litt. den første gjekk greit. rull opp. 2x10 på den.
den va utrulig kjedelig berre.. å gjera den seint.
den andre der ein løfte beina e tung. alt for tung for meg egentlig, og eg e ikkje sterk/mjuk nok til å ha sjans på ha ha strake bein. eg klare så vidt å ta i terna mine når eg sitte med strake bein. har kutta all tøying etter eg fekk beskjed om det hos kiropraktoren min, men eg må nok tøye litt no.
tok 4x6, og det var ganske tungt.. spesielt å holde litt over golvet, og så opp igjen.
den hundregreia skjønte eg ikkje heilt, eg gjorde som det viste på bildet, og veiva med armane. va tungt! tok den to gange så lenge eg klarte. men syntes det var litt rart med fem utpust, fem innpust.. hmm..
den siste tok eg ein gang så lenge eg klarte. den e utrulig tung for meg.. har vel nåkke med at eg e tung. men det tar veldig på armane mine.. eg har tatt den øvelsen ein del før...
jaja.. kan berre bli bedre dette....
idag ble det dette. på hardt laminat gulv = vondt i ryggen
rull-opp x 15.
hundretallet x1
liggende beinløft x15.
planken 2 x max ( orket bare 1 gang)
Fjonken sa for siden:
Dere er i gang ser jeg..
Flinke jenter.. Jeg kan jo ikke være dårligere da.. Så jeg har steppa intensivt i 30 min. 1565 step.. Og det var til morran og jeg er fremdeles rød i trynet og varm i pelsen..
ja nå er d flat mage på kypros i sommer.
men jeg håper silje også har gjort treningen sin idag. har ikke hørt noe fra treningspartneren min oppi nord.
silje sa for siden:
hallaien.. i dag har jeg traska gjennom ei mark og opp til ei hytte.. ca 2,5 time - og god og svett. nå har jeg vært på kino, men tatt litt mageøvelser etter jeg kom hjem. jeg er ganske stiv etter i går, så bør kanskje ikke trene så alt for mye sånn at jeg ikke bar blir dårligere.. menneh..
rulle 15,
beinhev 6,
hundretallet 2xså mange jeg orket.
kjenner det godt, ja...
jeg burde også ha trent armene.. får ta det en dag jeg ikke er så sliten/trøtt...
nå sitter jeg her og spiser et par skeier cottage cheese med litt fløte og mye kanel.. bare så magen har noe å sove på. får ikke sove om jeg er litt sulten.
silje:)
silje sa for siden:
jeg er fremdeles så stiv i magen at jeg har bestemt meg for å ikke trene "rulle" og "beinhev" i dag, men skal ta hundretallet, planken og armhevinger.. (sukk.. kjedelige greier!!)
tar det seinere, akkurat spist.
skriveskriveskriveskriveskrive.
min plan for idag er:
frokost
dra å trene på treninssenteret ( sambo +venner skal se fotball i alt for mange timer idag)
da skal jeg trene min 30 min kondisjon. styrke overkropp og underkropp. også masse på magen, ganhsperren har begynt å gå vekk, må jo vedlikeholde den. :lol: også som premie, er det sol. :ja:
skal somle, sånn at jeg slipper å se fotball.
Spinny sa for siden:
Heisann! Ikke for å forstyrre men;
har dere lagt inn nok "hviledager"?
For dere kan vel ikke trene hver dag? Kroppen er jo avhengig av hvile for å kunne bygge oppunder det som er trent?
Fettern min har trent regelmessig nå i nesten 2 år og har lagt inn minimum 2 dager hvile i uka (restutisjon, eller hva nå det heter)
Min far sier også at dette er uhyre viktig med hvile for at musklene skal kunne utvikle seg.
Lykke til videre!:cool:
jada. jeg trener hard styrke ca annenhverdag. og hviledagene er litt mage/rygg trening lagt opp. fordi spes mage musklene kan med fordel trenes hverdag. det har jeg hvertfall lest. og ryggen må jeg trene masse eller henger den seg opp og jeg får lumbago.
bare så det er sagt, det er ikke hardt eller mye på hviledagene. kun vedlikehold kan man vel kalle det =)=)
jeg har trent; 20 min kondisjon, (kneet ville ikke mer)
styrke i en time. både på overkropp og underkropp.
og ca 200 situps tot.
også utenom dette har jeg gått en halv mil til og fra.
silje sa for siden:
nais:)
eg har skreve i heile dag, og har enno masse igjen. ska prøve å få gått litt seinare, og tatt nåkken armhevinga og ryggøvelsa.. :)
dette har jeg gjort før frokost :D
rull-opp x 15
hundretallet x1
vanlig situps x100
liggende beinløft x15
planken x2
nå er det frokost laging som står for tur. :ja:
silje??? din tur å skirve om trening :)
planen idag er:
trening i studio
ca 20 min kondisjon
styrke overkropp
styrke underkropp
ca 200 situps e.l.
og gå 4 km tot (til å fra)
Fjonken sa for siden:
Søren døtte, her lukter det svidde damer!
:lol:
jada gjennomførte dagens program.
hadde også treningsveiledning. fikk ett splitt program.
et hardt for overkropp og ett for underkropp.
skam bra greier. nå skal jeg bli fit.
gikk jo gjennom alle øvelsene med han veilederen, fikk masse skrøyd pga styrke og teknikk. det tok 40 min, da var jeg lett svett etterpå. så gikk jeg gjennom program nr 2. underkroppsprogram, det var beinhardt. men veldig deilig. var gelekake i låra etterpå.
sambo hentet meg så det ble bare 2 km gåing ute.
totalt nesten 2 timer med trening. :ja: det er bra.
dagens trening:
pilates programmet for magen hjemmer før frokost
trening på treningssenter:
oppvarming var å gå til senteret 2km
overkroppsprogram. hardt. det varte ca 1 time.
og 100 sit ups etterpå-
go å sliten.
også gikk jeg hjem igjen 2 km.
Nille sa for siden:
Kjære Siljevaniljevenn!
[color=purple][/color]
Det er kjempeflott at du har masse energi, og det er flott at du er så flink å trene ! Du er kjempeflink !
[color=purple][/color]
Men please vær forsiktig og ikke overtren. Og hør på veiledern og ikke tren samme muskelgruppe flere dager på rad. Det er IKKE lurt. Du må gi musklene tid til å restituere seg. Mener min tidligere PM sa at det kun var magemusklene som tålte å blir trent hver eneste dag.
[color=purple][/color]
Siden du har fått split program med over og under hver for seg er sikkert også meningen at du ikke skal trene begge hver dag...
[color=purple][/color]
..må passe litt på deg vettu ... :o
[color=#800080][/color]
PS .... åsså må du spise nok proteiner som du bygger muskler isteden for å ødelegge dem ! :o
[color=#800080][/color]
:liste:
hehe takk for tips nille.
men jeg har ikke trent de samme musklene begge dagene.
og jeg spiser nesten nok prottis tror jeg. skal ha treningshviledag imorgen. da skal jeg stå på jobb i 8 timer. tror ikke jeg orke trening da :P
tenkte jeg skulle ha sånn fire dagers treningssyklus
dag1 underkropp-program
dag2 overkropp-program
dag3 bare kondisjon
dag4 hviledag.
lørdagene når jeg jobber, det komme jeg forøvrig til å gjøre hver lørdag i hele mai. så har treningssenteret kun åpent når jeg er på jobb. så tar jeg det heller igjen på søndagen. =)
Nille sa for siden:
Kjempebra !! Måtte bare sjekke vettu !! :D
bra med godkjennelse fra guruen vårs ;)
det er hvertfall kjempe digg å komme igang med trening, overskudd i massevis. blir jo aldri trøtt jo.
før var jeg a menneske , nå er jeg aa eller dobbel a menneske :lol:
Fjonken sa for siden:
Er helt uttafor alfabetet du Silje-strong-girl.. Sånn som du driver på kan du jo glatt melde deg på neste års VM i fitness.;)
hehe.. nei ikke no fitnes på meg. hehe
men ikke idag ...
dagens trening:
mage pilates runden på baderomsgulvet før jobb.
offisiell hviledag idag.
imorgen er det kondisjon og benprogram og sol som premie
Nett sa for siden:
Er du snart klar for bikinien??
Kan du forklare de mageøvelsene litt Siljevanilje?? Hundretallet, rull-opp??
Fjonken sa for siden:
Ja, det lukter megasvidd av Siljevanilje.. Men hvor er Silje? Hey! Har hu falt fra? Det er ikke store konkurransen du får da Siljevanilje. Du bør heller melde deg inn i piskeklubben dersom motivasjonen daler og du trenger noen spark bak. Ser ikke ut som du trenger no svettebuddie for øyeblikket, men en vet jo aldri..
silje sa for siden:
hei..
har ikke vært innom på en stund.. har hatt så hodeverk, dunking når jeg beveger meg.
har tenkt hver dag at jeg skal ta noen paracet, og trene, men kommer ikke helt så langt.. prøve i dag.....
silje
ikke stress silje, bare bli frisk du=) det er det som er det viktigste.
fjonken: foreløpig trenger jeg ikke piskeklubb. eller jo jeg blir nok med der og. så kan alle se treningsukeplanen.
det er litt vanskelig å forklare. de øvelsene var i det norske cosmo nettopp. man må nesten ha sett bilder eller film. de er jo vanlig basis pilates øvelser. Nille kan gjerne komme inn å forklare. hu er pilates guru også =)
nja ikke helt klar for bikini, men så har jeg 1 mnd og 3 uker og da.
planen for idag:
styrke ben program, det tar ca en time
kondisjon min. 40 min.
og sol som premie
dagens gjennomførte trening
gikk til å fra treningssenter 3,5 km
trening: benprogram 50 min
kondisjon 35 min
sol som premie DIGG
ingen trening på meg idag. gjerne litt på mage ikveld etter jobb.
har litt for mye latent migrene, som blusser opp ved aktivitet.
dagesn trening:
gikk til senter 2 km
opvarming ellipse maskin 5 min
overkroppsprogram ( skikkelig hardt) 40 min
200 situps
sol som premie
dagens trening
er egentlig veeldig trøtt og litt lei meg
men må komme meg ut og snart.
ja jeg går nå.
hvertfall skal jeg trene ben programmet mitt og litt mage
Fjonken sa for siden:
Ser du skriver her i ensomhet. Tror Silje nr 2 har falt helt av lasset..
ja kanskje hu har det. men jeg kan godt fylle opp plassen hennes og inntil videre. hun skal vel kanskje begynne igjen etter all stresset.
men treningen gikk som planlagt for de som lurer.
silje sa for siden:
Hallai:D
eg e her vettu... har ikkje hatt tid til å skrive nokon som helst plass utanom oppgåvene mine for tida. fysj.. og så har eg vore så sliten at eg berre ikkje har orka å gjere noko mageøvelsa...
men.. i går gjekk eg meg ein lang tur, og trena litt når eg kom heim.
15xrulle
2x10xbeinhev
1xhundretallet
ikkje så alt for masse, men eg e ikkje stiv i dag, så eg skal ta meir i dag :D
silje :klem:
det e bra snuppa.
min trening blei idag
beinprogram
400 situps. 4 forskjellige sorter
og tur retur treningssenter
er ganske skam bankt i beinå ja
silje sa for siden:
ja..
eg skreiv så og sei i heile går.. men gjekk meg ein tur på 1,5 time midt på dagen:)
skreiv til 2330, og då va eg så trøtt at eg berre orka 10xbeinhev..
men ska prøve å komme sterkare tilbake..
skal på skulen å jobbe no..
(vart ikkje ferdig med oppgåve mi i går, men leverte det eg hadde.)
silje
Fjonken sa for siden:
Er det eksamenspes på deg Silje.. ? Da er du unnskyldt.. Skakke mase mer da vet du.. Den magetreninga kan du da sikkert ta når alt er over..
silje sa for siden:
ja.. vi har mappeinnlevering, så vi jobber oss jo i hel med det. ca 10 oppgaver på 6-7sider tekst som skal inn... og så skal det jo være litt fornuftig og..
ble som sagt ikke ferdig søndag kveld, så jeg måtte skrive den ferdig i går. var på skolen fra 11-19.. og etter det var jeg bare så utrolig sliten. gikk fram og tilbake(en liten halvtime hver vei), og tok beinhev..
off.. må må må komme sterkere tilbake..
silje :)
jeg synes du er flink jeg, masse skoleting. veit at jeg hadde blitt drittlei i vinkel, så du er skam tøff og flink som holder ut. bare tenk hvor deilig det er når alt sånn skolepes er ferdig. :ja:
:klem: til flinke silje
Fjonken sa for siden:
Yes.. da blir magan din flat som ei pannekake Silje.. Bare skolepeset er over!!
silje sa for siden:
ship ohoy.. nå har jeg vært ute og løpt.. 54 min med en snittpuls på 182. det er alt for mye, jeg måtte stoppe mange ganger for å la pulsen gå litt ned. fauk opp med en gang.. var oppe i 205, og da turde jeg ikke presse mer..
nå har jeg tatt
15xrulle
10xbeinhev og
100tallet.
helt utkjørt. skal på skolen om litt. må ligge litt på senga og ta meg inn igjen, bare. virkelig helt kake nå..
siljekake, montro om det smaker godt? ;) :lol:
Fjonken sa for siden:
Wow .. !!! 54 min løping.. Der slår du Fjonkens hittil beste løpeprestasjon med glans. Fjonken holder ut i nøyaktig 3 min..
silje sa for siden:
hihi...
vel.. jeg skeia jo helt ut på fest i helga.. lavkarboøl.. men så sjokolade og potetgull i går... men om kvelden sprang jeg 50min igjen.. så fikk iallfall brukt litt av karbene håper jeg.. spiste ikke så mye mer i går.. eller jo.. omelett....
mensen er på vei her.. dvs om en uke.. tjohei... ellers er jeg på lavkarbovogna igjen i dag..
frokost egg og bacon og lunsj 1,5 soyaproteinskive med baconost..
nå står blomkål og brokkoli og koker og så skal jeg ha en karbonade til..
suuuuulten..
trening...? hm.. ikke ennå.. men må prøve å gjøre mageøvelser i dag. den tyter!
jeg skal igrunnen vente litt til med mageøvelsene mine. ryggen gjør ennå vondt :P
silje sa for siden:
her var det ikke mye fres, gitt...
som straff for at jeg spiste sjokolade til kvelds i går, har jeg vært ute og løpt i 50min før frokost i dag(bare drukket 0,7l før jeg dro ut). nå har jeg tatt mageøvelser.
15xrulle
2x10xbeinhev
og 100tallet.. to ganger. men sikkert bare 50 på hver.. jobba til det sveid, men jeg er ikke så sterk, ellers så gjør jeg det ikke riktig..
NÅ skal jeg spise frokost.. halv to.. egg og bacon ligger på panna... og så skal jeg på skolen og jobbe utover kvelden.. tjohei..
(legger denne i dagboka mi og;))
silje
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.