< Tilbake til oversikten

Fitday og slikt..

Fjonken sa for siden:

Nille maser på at jeg skal bruke Fitday. Og nå har jeg prøvd. Men altså.. skal jeg bruke den vil jeg bruke halve dagen med ordlister og redigering for å få inn mitt matforbruk. Finnes det ikke noe tilsvarende på Norsk da?
Var innom vektklubben.no, men der kjører de jo kun magert. Så det funka heller ikke. Skal se jeg må abonnere på helsevakten igjen..

Georgine sa for siden:

Har registrert meg på fitday jeg også.. og sliter så mye at jeg har ordboka liggende ved siden av maskinen :o

Fjonken sa for siden:

Jeg har kutta ut fitday nå. Registerer og regner i steden manuelt etter næringsmiddeltab. og karboteller. Mye mindre komplisert. Skjønt jeg får ikke helt til prosentutregninga da..

Aadi sa for siden:

Det programmet har jeg oxo på en cd plate.... men ble så strevsomt å bruke syns nå jeg....:)

Nille sa for siden:

Jeg har lagt inn alle de norske matvarene jeg bruker jeg. Men det tar tid da. Kanskje Helsevakten er bedre.... :ja:

Georgine sa for siden:

Det var lurt!!

Stella sa for siden:

Hvorfor kan jeg ikke ligge fiberrik ind?? Det er den eneste matvare den ikke vil godtage...

Nille sa for siden:

Husk at du må legge sammen karbihydrater og fiber som står på pakka ! Dette er et amerikansk program og fiberet trekkes fra manuelt i etterkant !

Fiber rik legger du inn slik (om det er den med solsikkefrø) 100 gram:
[color=#800080][/color]

Total:342 Fat:14 126 37% Sat:0 0 0% Poly:0 0 0% Mono:0 0 0%
Carbs: 67 148 43% Fiber:30 0 0%Protein:17 68 20%Alcohol:0 0 0%

kalorier: 342
fett: 14
Karber: 67
Fiber:30
Protein: 17

Stella sa for siden:

Er fiber trukket fra alle norske matvarer på forhånd?
Hvad med i Danmark er det samme der?
Var ikke klar over det jeg :o

Nille sa for siden:

Ja alle europeiske innholdsfortengelser/næringsinnhold har ifølge EU-standard fiberinnhold trukket fra på etiketten/produktet. Så når du skal føre i Fitday må du alltid legge sammen karber og fiber når du legger det inn og spesifisere fiberet under. Når du da skal lese av resultatet må du selv trekke fra fiber for å få netto karber.

Siljevanilje sa for siden:

og det er netto karber som skal telle som dagens kh inntak?
da har jeg spist litt lite kh idag. :P

114-&gt;92-95 sa for siden:

Det er mulig å laste ned et meget enkelt og meget bra program som heter Dietpower.

Gå inn på [url]www.dietpower.com[/url] og last ned "trial version 4.0" som varer i 15 dager. Hvis dere skriver ned deres email og sender den på PM så kan dere få et program av meg som gjør at programmet varer evig:)

Her er et eksempel (har gått opp 2.5kg etter å ha karbet opp i påsken etter å ha vært flink med Skaldeman i 2 måneder og 3 uker)

Nille sa for siden:

Jupp ! :D

Siljevanilje sa for siden:

ok. jaja . bedre med litt for lite men masse for mye ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.