< Tilbake til oversikten

Ordbok for amerikanske/engelske oppskrifter.

Fjonken sa for siden:

Det finnes et vell av oppskrifter på lavkarbomat, men de fleste er på engelsk og inneholder mystiske igredienser og merkelige volummål. Det irriterer meg no grensesløst at ikke eng/am kan bruke metriske mål som dl og liter og gram og kilo. Men nok om det. Finnes det en ordbok for oversettelse av sånne utenlandske oppskrifter. Trodde jeg var tålelig stø i engelsk, men her må både kunnskapene og ordbøkene mine gi tapt gitt.. For hva i all verden gjør tartar i en brødoppskrift? Blant annet. Og hvor mye er en cup? Og hva betyr lean.. ?

Karin sa for siden:

Nei, jeg vet ikke om det kan finnes en bok som kan gi deg alt du leter etter... Men noen av oss her kan helt sikkert hjelpe med det meste. Bare spør om det du lurer på.

Lean betyr mager, sånn at det er sagt. Og en cup er ca 2,5 dl. En ounce (vekt) er i underkant av 30 g (ca 28 g).

Da kommer du et stykke på vei - og bare spør videre, du!

Nille sa for siden:

HER har du oversettelse av en del ingredienser.
[color=purple][/color]
Ellers har jeg funnet ut at www.convert-me.com er innmari god på mål og vekt av alle slag.
[color=purple][/color]
Eller så kan du spørre meg da vettu ! ;)

Fjonken sa for siden:

Tusen takk dere! Dette hjalp veldig.. Nå skal Fjonken prøve noe nytt nemlig.. Dvs når jeg har fått tak i det jeg trenger og dvs over påske..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.