Ja, det er faktisk mulig å lage lavkarbo vannbakkels.
2 dl vann
75 g smør
70 gr QQ bakemix
3 egg
1 ts bakepulver
Kok opp vann og smør. Hell i alt mel og bakepulver og rør kraftig til dette blir en grøt. Kok opp under røring. Avkjøl en smule. Visp eggene lett sammen og ha i røra. Rør kraftig. Nå blir grøten temmelig suppeaktig. Helles i muffinsformer ( halvfulle ) og stekes i forvarmet ovn på 220 gr i ca 15-20 min til de er lysebrune. Avkjøles. Lirkes ut av formene (sitter godt fast i bunnen) og deles i to. Fylles med pisket krem og bær, eller Isetfromasj eller reker og majones, eller gele, eller hva du måtte ønske.
Blir ikke hule slik som vanlig vannbakkels, men smaken er nøyaktig den samme.
Hele deigen inneholder 22,8 karber. Jeg fikk 12 muffinsporsjoner av dette til 1,9 karb pr stykk. Fyllet må karboregnes i tillegg.
Atkins Quick Quisine(TM)-bakemiks
Bytt ut mel med Atkins Quick Quisine(TM)-bakemiks
med reduserte karbohydrater i dine favorittoppskrifter, og nyt deilige næringsrike pannekaker, scones, brød, og mye mer! 3 g netto karbohydrater pr. porsjon.
Jeg har laget Isetfromasj og tenkte å bruke det, men som nevnt øverst i tråden er det en rekke ting en kan fylle med.. alt fra piska krem med bringebær til reker og majones.. Is er trolig en vinner.. !
Oi oi... Du milde, dette så snacksy ut ja... Og det nærmer seg 17. mai. Tror jeg må lage meg en samleside nå snart.
Det er til og med jeg som skal ha familien her den 17., og halvparten går nå på lavkarbo... Og resten tåler ikke melk, men nå har jeg nok "ammunisjon" (Les: ideer og oppskrifter)...
Jeg har smakt Atkins sine vannbakkels, de er knallgode. Kjøpte en pose på hjemmesiden hans for halvannet år siden, den inneholdt MYE så den varte veldig lenge. Søte, vaniljesmakende luftige deilige vannbakkels! Drysset bare pulveret over stivpiskede eggehvitter og satte dem på bakeplate. Superenkelt.
At de måtte slutte å selge 2/3 av det som var på hjemmesiden altså, jeg blir så irritert!!!!
Et nytt anvendingsområdet har blitt oppdaget.. Disse vannbakkelsene fungerer utmerket som ferdigporsjonerte rundstykker.. Og smaker helt greit med vanlig pålegg også..
Hi hi, sånn går det når man leter og leser i gamle tråder :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.