Fremgangsmåte:
Forvarm ovnen til ca.160 grader
Bland alle ingrediensene i en bolle, og lag 24 kuler av massen.
Plasser alle kulene på et bakepapirkledd stekebrett. Trykk kulene flate med en gaffel.
Stek i ca. 12 minutter, og la kjeksene kjøle på brettet.
Nærings Informasjon / pr kjeks:
Kalorier 71.58
Protein 2.92g.
Karber 2.5 g.
Fett 6.9 g.
[font=Arial][/font]
Kanskje disse kan brukes som bunn i en ostekake??
[color=#0000ff][/color]
[font='Times New Roman'][/font]
Jeg fant oppskriften på en amerikansk side...
Har ikke fått laget den ennå... tror jeg skal bruke den til Ostekake-bunn.
Kan sikkert redusere søtstoffet litt...eller kutte det ut slik dere foreslår...
Kanskje man bare kan kjøre nøtter og egg i en multihakker og lage av det?
Kanskje bytte ut litt av peanøttene med andre nøtter/mandler ?
Jeg har laget disse før, og de blir knallgode. :)
Jeg blandet inn litt sukkerfritt sjokoladepålegg (Cavalier) og fikk peanøtt/sjokoladesmak på dem. :sikle:
Det går det helt sikkert... vi må bare prøve oss frem...
Vi er vel satt fast i melvanene, slik at vi har vanskelig for å tenke nytt når det gjelder mat avogtil...
det var igrunnen ikke så vellykket med mandelsmør, det hjalp ikke på at jeg hadde gått tom for splenda. så jeg tenkte, da lager jeg salte peanett kjeks. hadde bitte litt lo salt oppi. og resultatet jo det ble tørrere enn sahara.
Har lagd disse nå, men de ble ikke sprø :confused: Var veldig gode på smak, men tok nok for mye søtningsstoff i, for de ble altfor søte :o
Tilsatte litt hakket Cloetta melkesjokolade (sukkerfri), men den egner seg nok ikke til baking, for den ble bare som harde dropsbiter.
Jaja, har fått tilfredsstilt søtbehovet mitt i allefall :p
Jeg bakte disse i kveld ---- med dårlig resultat.... :-(
Disse ble så tørre at de smuldret opp når jeg tok dem av brettet....
Hva kan jeg ha gjort feil? Var nøye på mengdene i oppskrifta!
50 gr peanøttsmør
50 gr Sukrin
1 egg
Bittelitt fiberhusk, bare for å binde røren litt mer....men hadde ikke så mye peanøttsmør, og siden jeg ikke var sikker på sukrin og forholdene, ble det bare slik.
Tror jeg en gang forspiste meg på sukrin...hadde det i eggedosis...ble kvalm og ondt i magen...så derfor er den "ising" følelsen av sukrin dårlige minner. Men det ble mer kake enn kjeks, siden de ikke ble så sprø. Men god på smak sånn sett. Trikset er nok å ha en litt tørrere deig i utgangspunktet.
Du må nok ta de ut litt før. Hvis de steker for lenge vil de bli tørre. Jeg tok ut mine etter 12 minutter, men ovnene kan være forskjellige. Det gjør ikke noe om den er bittelitt myk når du tar den ut, det or'ner seg når den kjøles ned.
Ble det veldig søtt? Kjeks jeg lagde ved først forsøk med nesten like mye sukrin som annet ble ekkelt søtt.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.