< Tilbake til oversikten

Årstidens påvirkning av vekta.

Kristian sa for siden:

Har alltid hatt lettere for å ta av om våren og sommeren enn ellers i året. Har alltid ment det var på grunn av at jeg var mer i bevegelse. Men i år fikk jeg en ahaopplevelse for den fjerde april begynte jeg plutselig å spise mindre, etter å ha vært flink med dietten siden midten av januar uten å ha tatt av mer enn 4 Kg. Nå endelig merker jeg at magen begynner å bli flat.:)

Noen andre som har merket noe lignende? :) :) :)

Anne sa for siden:

:cool: I wish....

Fjonken sa for siden:

På tradisjonell kost og med tradisjonelle årstidssvingninger i aktivitetsnivået så vil jeg tro at de fleste opplever oppgang om høsten og vinteren og nedgang om våren og sommeren. Men det har noe med psyken å gjøre også da. Ikke for ingenting at folk starter sine slankekurer i januar..og håper på flat mage til sommeren..

manikken sa for siden:

Lys og mørke påvirker oss jo...det er noe med serotoninnivå.... Mange som sliter med mørketidsdepresjoner:(. Hos andre, bl.a. meg gjør mørketiden til at man eter mer:o. Og når det går mot lysere tider, :D, blir det mindre trøstespiisng og mer energi.

Fjonken sa for siden:

For å svare på spørsmålet ditt Kristian ( Det ble visst litt borte i årstidene) så er magen min mindre bakkete nå enn for 8 måneder siden. Men det har ikke noe med årstida å gjøre. Bare med det faktum at jeg har gått ned nesten 10 på den tida. Og kanskje dere gutta er mer årstidssyklusete enn oss jentene. Vi har sykluser hver måned vi vett du..

Aadi sa for siden:

Jupp.... har alltid letter for å ta av vår og sommer.... matlysta er mindre, men alltid mer behov for drikke....

Men som fjonken sier:

Matlysta går opp og ned i samme måned oxo....:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.